איך מוצאים קבלן שיפוצים

ובכן, הגיע הרגע ואתם עומדים להתחיל בשיפוץ דירה.

חסכתם כסף, התייעצתם ותכננתם, וכעת נותר רק למצוא קבלן שיפוצים טוב שיבצע עבורכם שיפוץ דירה.

יש סוגים רבים של קבלני שיפוצים בשוק השיפוצים. חלקם מנוסים מאד, וחלקם פחות, חלקם מתמחים בעבודות שיפוצים מסוג אחד, וחלקם בסוג אחר. השאלה היא איזה קבלן שיפוצים מתאים בדיוק לצרכיכם ולשיפוץ דירה המתוכנן בביתכם, היא שאלה שיש לתת עליה את הדעת עוד לפני שחותמים על חוזה שיפוצים ולפני שמתחילים בעבודות שיפוץ דירה.

כל מי שאי פעם שיפץ דירה או מכיר מישהו שערך שיפוץ דירה, יודע שקבלן שיפוצים יכול להיות המפתח לשיפוץ דירה מוצלח, אך גם יכול להיות אכזבה ולגרום לעוגמת נפש ולהוצאות מיותרות. קבלן שיפוצים מנוסה, שמאחוריו עבודות שיפוצים רבות ושביצע כבר שיפוץ דירה אצל אדם שאתם מכירים וסומכים עליו, הוא קבלן שיפוצים אידיאלי עבורכם. קבלן שיפוצים מתחיל, שאין לו הרבה נסיון ואינו יכול להביא המלצות על פרויקטים של שיפוץ דירה שהשלים בהצלחה, יכול להיות קבלן שיפוצים מצוין, אך לא בטוח שהוא אכן הקבלן המתאים עבורכם.

שאלת מיליון הדולר, היא כתמיד, איך נדע ונאתר את קבלן השיפוצים המתאים עבורנו וכיצד נוכל לדעת כי הוא אכן קבלן שיפוצים מנוסה ומומחה בעבודות שיפוצים?

שוק השיפוצים הוא שוק גדול, אך לא גדול מדי. בסופו של דבר, תמיד תוכלו למצוא שם או המלצה על קבלן שיפוצים אצל אחד ממכריכם או מבני המשפחה שביצע כבר פקויקט רציני של שיפוץ דירה. המלצה אישית כזו מאדם שאתם סומכים עליו היא אמנם לא ערובה מוחלטת, אך היא בהחלט צעד ראשון חשוב.

נושא נוסף שכדאי לבדוק אם יש לכם שם של קבלן שיפוצים, הוא עד כמה הוא מוכר וכמה זמן הוא כבר עוסק בתחום. אם תגלו כי הוא חדש מאד בתחום וכמעט שאין לו ניסיון בעבודות שיפוצים, יכול להיות שכדאי לתת לו להתנסות עוד מעט לפני שתשכרו אותו לבצע אצלכם שיפוץ דירה.

כשאתם מדברים עם אנשים שעבדו בעבר עם קבלן השיפוצים, חשוב לשאול את השאלות הבאות:

  • האם עבודות השיפוצים הסתיימו בזמן המיועד?
  • האם קבלן השיפוצים דאג ליידע אתכם על עיכובים, על שינויים, על איחורים וכדומה? האם הוא שיתף אתכם בקבלת החלטות או שפעל על דעת עצמו?
  • האם קבלן השיפוצים הקפיד על ניקיון ועל סדר במהלך עבודות השיפוצים?
  • האם היו סכסוכים עם השנים בזמן שיפוץ דירה? וכיצד התנהג קבלן השיפוצים?
  • האם קבלן השיפוצים פתוח לשאלות והצעות והאם הוא זמין כשיש בעיות?

אך גם אם כבר הגעתם לקבלן שיפוצים שנראה מתאים, ומאחוריו שנים של ניסיון בעבודות שיפוצים שונות, עדיין כדאי להתרשם במו עיניכם ולא לסמוך על המלצות כתובות. שיפוץ דירה הוא הרבה פעמים ענין של סגנון ושל טען עיצובי, ויכול להיות שסגנון העבודה של קבלן שיפוצים מסוים אינו מתאים לכם. כדי שיהיה ברור על מה מדובר ובאיזה סגנון אתם מעוניינים לבצע שיפוץ דירה, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק בתים שכבר שופצו על ידי קבלן השיפוצים. בקשו מקבלן השיפוצים טלפונים של לקוחות, ונסו לתאם ביקור קצר בביתם כדי להתרשם מאיכות העבודה ומסגנון השיפוצים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here