קרדיט - Canva

פוטנציאל הנזקים שיכולים להיגרם בגלל תקלות בצנרת המים של הבית או הביוב הוא עצום, אבל בניגוד לעבר הגילוי והאיתור של נזקים כאלה כבר אינו דורש חפירות אינסופיות עד הצינור הבעייתי, או שבירת קיר כדי לגלות את הנזילה הנובעת. באותה מידה אפשר לגלות נזילות גם במקומות כמו החצר, החניון, החניה החיצונית וגם שטחי ציבור משותפים של הבניין. זה נכון לא פחות בבתים רבים שיש בהם גינה או בריכת שחייה וברור מאליו שיש סיכוי לתקלות ולנזילות מים בכל מקום. ההבדל בין נזילה כזאת לנזילה שאפשר לטפל בה הוא ערנות של בעלי הבית ששמים לב לשינויים הרבים שקורים בשטח ומחייבים את הבדיקה הזאת מידית. איתור נזילות מים בגינה, למשל, יכול להתגלות הודות לכך שיש מיד התרעה על חשבון מים גדול משום שהמים האלה בסופו של דבר זולים בכמויות. כמו כן, כאשר רואים פיזית שהאדמה לחה כל הזמן והיא הולכת והופכת לכבדה יותר ברור שיש שם בעיה קשה של נזילה שלא מטופלת בזמן. את כל אלה אפשר לגלות ולתקן באותם אמצעים נוחים שאינם מחייבים פולשנות והרס. חברת WaterFix מתמחה כבר שנים בתיקון ואיתור נזילות בכל מקום שיש בו תקלה.

מה חשוב לדעת על נזילות בבית?

אם נכנסתם לגור בבית חדש הוא אמור להיות ללא ליקויי בנייה ואם לא עשיתם את פרוטוקול המסירה כראוי הרי שלא גיליתם בזמן ליקויי רטיבות שנובעים מנזילות חשודות. לכן, מומלץ לפחות פעם אחת במהלך המגורים שלכם לערוך בדק בית ולגלות תקלות וליקויים שונים. בין היתר, אפשר לערוך לפי בקשה מיוחדת בדיקת נזילות מים שמגלה את מצב הצנרת שלכם ואת החוזק שלה. זה נכון בעיקר לגבי בתים ישנים ובתים שלא שופצו שנים רבות ויש בהם סיכוי לבלאי. נוסף על בלאי יש גם סיכוי ששבית ישן כזה תהיה קורוזיה שנגרמת מצנרת מחומרים שכבר לא משתמשים בהם היום כמו מתכות במקום חומרים פלסטיים ועמידים יותר. את כל התקלות האפשריות והבעיות ניתן לגלות ולדאוג לתיקונן.

תיקון בעיות במערכת הביוב

מערכת הביוב גם היא צופנת פוטנציאל לתקלות שלא יתגלו בקלות אם לא מנסים להפעיל ציוד מתוחכם כדי לגלות אותן. הבעיות יאותרו רק בעזרת החדרת סיבים אופטיים שיכולים לצלם את המערכת מבפנים ובעזרת מכשירים דומים שמוחדרים יכולים לנסר כל חסימה של המערכת, כמו שורשים שצומחים לתוך הצנרת בשטח הגינה. חברת WaterFix מתמחה בהפעלת ציוד רב לכל מטרת גילוי נזילות או בעיות במערכת הביוב כדי לתקן אותן בהקדם וללא נזקים והרס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here