חתימה על חוזה לפני שיפוץ דירה

מזל טוב! החלטתם סוף סוף להוציא לפועל את שיפוץ הדירה עליו חלמתם במשך שנים. שיפוץ דירה הוא הזדמנות להתחדשות, לריענון ולשינוי. מגיע לכם להרגיש טוב ולגשת לעבודת השיפוץ במרץ.

אבל – אלא אם אתם קבלני שיפוצים בעצמכם, סביר להניח שהדבר הראשון שאתם מחפשים הוא קבלן שיפץ טוב ואמין שיבצע את הפרויקט של שיפוץ דירה. התהליך של מציאת קבלן שיפוצים טוב הוא אינו פשוט בלל, ומהווה חלק משמעותי ממערכת ההחלטות שאנו לקוחים בשלה התכנון של שיפוץ דירה. כל שיפוץ מתחיל בכמה החלטות חשובות לגבי היעדים והמסגרת של השיפוץ, וההחלטה על קבלן השיפוצים היא אחת מהן.

כולנו מתחבטים בשאלה איך נבחר קבלן שיפוץ דירה? אחרי הכל, השוק מלא בקבלנים ובבעלי מקצוע, וכל אחד מבטיח לנו שהוא המנוסה ביותר ויבצע את השיפוץ בצורה הטובה ביותר. כמובן שבהחלטה זו, כמו בדברים אחרים, חשוב מאד להיות הגיוני ולבחור את הצעת המחיר הנמוכה ביותר, את הקבלן המנוסה והאמין ביותר, וכמובן לדרוש לראות המלצות או עבודות שיפוץ קודמות. עם זאת, גם ללב משקל חשוב בהחלטה. במהלך תקופת השיפוץ קבלן השיפוצים יהיה בביתכם הרבה מאד, ייכנס לשגרת חייכם ויהיה שותף לבעיות וללחצים היומיומיים. חשוב מאד, דווקא במהלך תהליך של שיפוץ דירה שהוא תהליך מלחיץ ולא פשוט, שתהיו ליד אדם שאתם יכולים לסמוך עליו ושיש לכם איתו תקשורת טובה. השיפוץ יצליח הרבה יותר אם ביניכם ובין קבלן השיפוצים שלכם תהיה תקשורת טובה ותוכלו להגיד לו את דעתכם בלי לחשוש.

אך גם אם אתם מאמינים לחלוטין לקבלן השיפוצים שבחרתם, עדיין כדאי לעגן את הדברים בחוזה כתוב. חוזה כתוב לפני התחלת שיפוץ דירה הוא אמנם לא חובה בחוק, אבל נהוג מאד, במיוחד כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים כאלו, לכתוב חוזה אשר יגן על בעלי הדירה ויבטיח להם כי עבודת השיפוץ אכן תושלם לשביעות רצונם.

מה חשוב להכניס לחוזה לפני שיפוץ דירה? ובכן, דבר ראשון חשוב לתאר בדיוק מה כולל השיפוץ. מה התחייב קבלן השיפוצים לעשות והיכן בדיוק. בכתיבת תיאור מעי זה חשוב מאד לרדת לפרטים ואולי אך להיעזר בחבר עורך דין או רואה חשבון. נכון שכולנו מקווים שהכל ילך כשורה ושעבודת השיפוץ תסתיים על הצד הטוב ביותר. אבל – במקרה וכן יהיו בעיות, תרצו לדעת שאתם מכוסים ושסכומי הכסף הגדולים שהוצאתם לא הלכו לשווא. אם תיכנסו לויכוח או לדיון משפטי באשר לעבודת השיפוץ החוזה המפורט יגן עליכם ותוכלו להשתמש בו כדי להצדיק את טענותיכם.

ענין שני שחשוב מד להכניס לחוזה לפני תחילת שיפוץ דירה הוא ענין מסגרת הזמן. נכון הוא ששיפוץ דירה הוא דבר דינאמי ואי אפשר אף פעם לדעת בדיוק בדיוק כמה זמן ייקח השיפוץ. עם זאת, הקצבת זמן לשיפוץ היא הכרחית כיון שאם לא כן תוכלו להיגרר לשיפוץ דירה ארוך ולבזבוז זמן מיותר. תקופת שיפוץ היא תקופה קשה ולא נעימה לבעלי הבית שצריכים לעבור דירה או לגור בתוך האבק והלכלוך של השיפוצים. לא נעים לשמוע מקבלן השיפוצים שלכם שבגלל כל מיני גורמים אתם צריכים לישון עוד שבוע בסלון של ההורים… אם כן, עוד לפני התחלת השיפוץ קיבעו בחוזה ת מסגרת הזמן המוקצבת לפרויקט. תנו מסגרת זמן ריאלית תוך דיאלוג עם קבלן השיפוצים. אך בררו גם אצל בעלי מקצוע אחרים, משפחה וחברים – מה הזמן הנהוג לביצוע עבודות שיפוץ דומות לאלו שאתם מתכננים.

אם כן, הדרך לשיפוץ דירה מוצלח עוברת דרך צעדים ראשוניים שאסור לוותר עליהם. בחירת קבלן שיפוצים טוב וחתימה על חוזה עודה היא הכרחית ותגן עליכן כמו גם על קבלן השיפוצים שלכם. יחסי עבודה נעימים ואמון בין אישי לא תמיד עוזרים כשבעיות מתחילות לצוץ ופתאום היחסים האישיים כבר לא עוזרים. לכן, כתיבת חוזה היא צעד הכרחי בכל תהליך של שיפוץ דירה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here