למנוע הצפה בדירה
מקור pixabay

הצפה בדירה היא אירוע לא נעים, ויכולה לגרום הרס רב לרכוש יקר ערך. יתרה מכך, מים עומדים הם סכנה להרס של הרצפה והקירות וגורמים לריח רע שקשה יהיה להיפטר ממנו. להצפה בדירה יש סיבות שונות: פיצוץ בצנרת כתוצאה מסדקים בצנרת שלא טופלו זמן רב, הצפת מי גשם כתוצאה מבית שאינו אטום או כתוצאה מתעלת ניקוז סתומה וכן בעיות אינסטלציה אצל השכנים שגרים בסמיכות. כיצד ניתן לפעול במקרה של הצפה בדירה, איך משאבה טבולה יכולה לעזור ולמה חשוב לשים לב כשבוחרים משאבה טבולה?

כיצד יש לפעול במקרה של הצפה ואיך משאבה טבולה יכולה לעזור?

אם הגעתם לביתכם וגיליתם הצפה, הדבר הראשון שיש לבצע הוא סגירה מהירה של שיבר המים במבנה כולו והורדה של מפסק החשמל על מנת למנוע מגע של המים עם נקודות חשמל ועם מכשירים המחוברים לנקודות חשמל פעילות. במידת האפשר, כדאי להרחיק חפצים חיוניים על מנת למנוע הרס שלהם במגע עם המים וכן עדיף שלא להתקרב למכשירי חשמל שבאו במגע עם מים עמוקים. בהמשך, יש לבצע שאיבת החלל המוצף באמצעות משאבה מים טבולה, שזוהי הדרך המהירה והבטוחה ביותר לסלק את המים – כל דרך אחרת, במקרה של הצפה גבוהה, תהיה בלתי יעילה ותעמיק את הנזק. באמצעות המשאבה ניתן לשאוב סוגים שונים של מים – מים נקיים, מי ביוב, מים אפורים ועוד. ישנם בתים חכמים שמותקן בהם גלאי הצפה שמתריע לבעל הדירה במקרה של הצפה, וממזער נזקים. 

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים משאבה טבולה?

משאבה טבולה היא מכונה לא זולה, אך מאוד שימושית וביכולתה למנוע הרס רב בדירה. על מנת לבחור משאבה בדרך הטובה ביותר, מומלץ לעקוב אחר הסעיפים הבאים:

  • מטרת השימוש במשאבה – ישנן סוגים שונים של משאבות, כשלכל משאבה יש את המטרה לשמה היא נועדה. משאבה ביתית תהיה שונה ממשאבה לבריכה, לשמל.
  • עומס המשאבה הצפוי – עומס המשאבה ישפיע על המחיר ועל הגודל שלה. אם אתם זקוקים לשימוש במשאבה על בסיס יום-ימי, תצטרכו משאבה חזקה ועמידה.
  • עוצמת הרעש של המשאבה – משאבה טבולה היא משאבה רועשת, ובמידה והיא תהיה ממוקמת במיקום מרכזי בבית או בגינה, היא תפריע מאוד לכם ולשכנים. במידה ומיקום המשאבה עתיד להיות קרוב אליכם, שקלו לשדרג אותה למשאבה קטנה יותר.
  • עלויות – עלות המשאבה היא ללא ספק אחד השיקולים העיקריים. הסעיפים הקודמים, הכוללים מטרה, עומס ועוצמת רעש – יקבעו את מחיר המשאבה. ככל שהמשאבה גדולה יותר ונדרשת לשאיבה ממושכת ותכופה – כך המחיר שלה יהיה יקר יותר.

בדיקת מערכת המים בדירה עכשיו – כדי למנוע תקלות חמורות בעתיד

מערכת המים של הבית שלכם היא מערכת סמויה מן העין, וחשוב לבדוק אותה אחת לתקופה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה אם נכנסים לדירה חדשה. בעיות אינסטלציה נחשבות למטרד נפוץ, ועלויות התיקון מאמירות לכדי אלפי שקלים לפחות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here