ניקוי חלונות - טיפים לניקוי חלונות כפולים

חלון הוא חלון, העיקר שיהיה נקי מסדקים ומבריק. לכאורה אפיון נכון, אך בעידן המודרני, במקרים רבים, לא די בחלון רגיל. במיוחד אם ברצונכם לבודד עצמכם מרעשים חיצוניים (אקוסטיקה) או מטמפרטורות קור וחום העשויות לזלוג לתוך חלל הבית מבעד לחלונות הזכוכית הרגילה. כפתרון לכך התפתחה טכנולוגיית הזכוכית הכפולה. שני לוחות זכוכית המקובעות יחדיו במסגרת החלון, במרווח מסויים ביניהם ליצירת אזור חייץ פנימי. מה שהופך את חלונות הבית / המשרד הן למכניסי אור ומראה הנשקף מבחוץ, והן למבודדי רעש וטמפרטורה היעילים כמו הקירות עצמם. בתוך כך, ככל שהחלון גדול יותר, תידרש זכוכית עבה יותר, בין 6 ל-12 מילימטר. שתי לוחות הזכוכית ממוקדמים באופן מקביל, אחד מול השני, בתוך מסגרת החלון, במרווח קטן ביניהם, מה שיוצר אזור חייץ אותו ממלאים בגז מיוחד היוצר בידוד ואיזון בין הלוחות ובחלון עצמו.

כיצד מנקים?

חלון כפול הינו מוצר מאסיבי וכבד מהרגיל. מה שאומר קושי פיזי בהורדתו מהמסילה, כמו גם החזרתו אליה. היות וכך, יש להיערך לרוב באמצעים מיוחדים לצורך ניקוין.

חברת ניקוי מקצועית

אפשרות אחת היא שכירת שירותי חברת ניקוי חלונות מקצועית, שתוכל לספק ניקיון חיצוני ופנימי מושלם, תוך היעזרות באמצעים מתקדמים כגון במת הרמה חיצונית (משטח עמידה ועבודה התלוי בגובה), סנפלינג (גישה חיצונית באמצעות כבלים מיוחדים) או שימוש בצנרת חיצונית מיוחדת.

במידה וחלונות ביתכם / משרדכם גדולים במיוחד, או שהגישה אליהם מאתגרת מהרגיל, רק חברה מקצועית תוכל לספק עבורכם את המענה הדרוש.

מגב מגנטי דו צדדי

אפשרות נוספת ועצמאית יותר היא היעזרות במגב ניקוי מגנטי, שיכול לאפשר ניקוי דו צדדי בעת ובעונה אחת, ללא צורך בהזזת החלון ממסילתו. אותו מגב מגנטי מאפשר הן שטיפה והן ניגוב בו זמנית, מה שמייעל את העבודה ותוצאותיה. שיטה זו אפשרית לגבי חלונות ביתיים, או חלונות משרדיים שהגישה אליהם נוחה יחסית מצידם הפנימי.

טרם רכישת מגב שכזה יש לבדוק את עובי החלון הכפול שלכם. לא כל מגב מגנטי חזק דיו לכל עובי.

מגבים מגנטיים מסויימים מתאימים לעד 16 מילימטר עובי חלון כפול, אחרים עד ל-20 מילימטר וכיו"ב. כמובן שעל המגב להיות איכותי שניתן להחליף בו את הגומיות והספוגים לצורך שימוש מיטבי חוזר.

מגב ארוך לניקוי חלונות

דרך אחרת היא היעזרות במגב ניקוי רחב, המחובר למוט ארוך (רצוי כזה שניתן לשנות את אורכו). בדרך זו תוכלו לנקות החלון שלכם באופן פשוט – ללא צורך בהורדתו ממסילתו – אך כזה המאפשר ניקוי עד למרווח הזזת החלון לצורך ניקויו החיצוני. חלונות מקובעים למשל, ללא יכולת הזזתם, לא יתאימו לפתרון מסוג זה.

מורידים ומחזירים

באם יש באפשרותכם להיעזר באדם נוסף – רצוי צעיר וחסון – ובמידה והחלונות הכפולים שלכם אינם גדולים באופן מיוחד, תמיד אפשר להורידם מהמסילה, להובילם לאמבט או המקלחון המשפחתי ולשטוף אותם באמצעות שפורפרת המים במקלחת. זאת כמובן תוך העיזרות בחומרי ניקוי והברקת חלונות מחומרים איכותיים וידידותיים לסביבה. רק אל תשכחו להשאיר את העוזר שלכם בקרבת מקום, לצורך מתן סיוע בהחזרת החלון למסילתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here