הלכה משאבת הביוב הביתית? לא צריך לקנות חדשה! חסכו כסף בשיפוץ המשאבה הישנה

משאבות ביוב גדולות המותקנות במפעלים ואתרי תשתית, זוכות בדרך כלל לבקרה ותחזוקה שוטפים של אנשי מקצוע, מה שמאריך את חיי המשאבה ומאפשר ביצוע החלפה מבעוד מועד לפני אירוע תקלה. מצב זה שונה לחלוטין בחלק ניכר ממשאבות הביוב הביתיות הקטנות, כפי שמסבירים לנו מומחי חברת דודי מערכות ומשאבות מים, החברה המובילה בארץ בתחזוקה, תיקון ושיפוץ משאבות מים וביוב. לדברי המומחים, מרבית משאבות הביוב המותקנות בבתים פרטיים ובנייני קומות (כיום מותקנת משאבה כזו בכל בניין גבוה חדש), אינן זוכות לטיפול ראוי לאחר ההתקנה, מה שגורם לתקלות, סתימות ובלאי מואץ. במקרים רבים "ניזכר" בקיומה של משאבת הביוב שבמרתף רק במקרה של בעיה (נזילה או ירידה בספיקה, היכולה לגרום לריחות רעים), או במקרה של תקלה רצינית המשביתה את המשאבה- העלולה לגרום להצפת ביוב במרתף או בחדר המשאבות בבניין.

מה עושים במקרה של תקלה ומתי כדאי לשפץ את משאבת הביוב הישנה?

במקרים בהם מתקרבת משאבת הביוב לסוף דרכה (לעיתים לאחר עשרות שנים של עבודה רצופה), מומלץ לתכנן את החלפת המשאבה ולהתקין במקומה משאבה חדשה או משופצת. כמובן שבמקרים של השבתה פתאומית או הצפה אין בררה אלא להזעיק את בעלי המקצוע ולבצע החלפה מיידית של המשאבה.

במרבית המקרים של תקלה במשאבת הביוב בבניין ניתן לקנות ולהתקין משאבת ביוב חדשה. מאחר ובעלי בתים פרטיים וועדי בתים בבנייני מגורים נוטים בדרך כלל לחסוך בהוצאות ככל האפשר, קיימת גם האופציה של שיפוץ המשאבה הישנה (או התקנה משאבה משופצת במקומה)- משאבה ששופצה בצורה מקצועית תבצע את עבודתה בצורה טובה ויעילה, ותחזיק מעמד למשך שנים רבות. בכל מקרה- אל תתפתו לרכוש משאבות חדשות זולות ולא איכותיות, זכרו כי משאבת ביוב אמורה לעבוד ברציפות ובתנאים קשים למשך שנים רבות.

איך מתבצע שיפוץ משאבת ביוב ביתית?

חשוב לקחת בחשבון ולתכנן היטב את התהליך ולוח הזמנים של ההחלפה והשיפוץ (מה קורה בחדר השירותים, במרתף או בדירה עד שתסתיים ההחלפה?). צוות טכני של חברת המשאבות יבצע ניקוז של הקווים ומיכלי האגירה, יפרק את המשאבה ויעביר אותה אל הסדנה או בית המלאכה. שיפוץ המשאבה עצמה היא הליך טכני מורכב, ובו מפורקת המשאבה לחלקיה הקטנים ביותר, אשר עוברים ניקוי יסודי ובמקרי הצורך גם תהליכי עיבוד שבבי, חריטה והחלפת חלקים שחוקים.

תקלה במשאבה? התקשרו בכל שעה לחברת דודי מערכות מים וביוב

בין אם אתם צריכים בדיקה של מומחה למשאבת הביוב שבביתכם, רוצים לקבל הצעה לקראת החלפת משאבה ישנה בבניין, או שאירעה תקלה פתאומית- תוכלו להתקשר בכל שעה למוקד השירות של חברת דודי מערכות מים וביוב, לקבל ייעוץ מקצועי או שירות תיקונים מהיר, ובמקרה הצורך לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית לשיפוץ המשאבה שבבית או בבניין בו אתם גרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here