credit: pixabay

התמכרות לקנאביס היא בעיה שיש לטפל בה

הרבה אנשים רואים בקנאביס כחומר מרגיע, מה שהופך את השימוש בו על פניו ללגיטימי. אולם אסור לשכוח שבאותה מידה מדובר בסם ממכר, הגורם לצורכים אותו לפתח תלות פיזית ונפשית בחומר, מה שעשוי להביא להשפעות הרסניות על הסביבה ואורח החיים עצמם. אם אתם או מי מקרובכם מתמודד עם התמכרות לקנאביס, כדאי שתקראו.

על צמח הקנאביס

קנאביס, או בשמו האחר מריחואנה, הינו סוג של צמח ולו מגוון רחב של שימושים. השימוש הרווח ביותר שלו הוא כסם שנצרך, וכן הוא נחשב לפופולרי ונפוץ במדינות שונות ברחבי העולם. ההשתרשות שלו במיינסטרים העולמי החלה אי שש בשנות השישים, ומאז השימוש בו נמצא במגמת עלייה. מעבר לכך, מדי שנה מסתמנות עוד ועוד הקלות באשר לחקיקה אודות קנאביס, והתחושה המתירנית הופכת אותו לנגיש ונפוץ יותר ויותר. בד בבד בעולם המדיה והתרבות הסם מצטייר כטריוויאלי, דבר המשפיע גם כן על הצריכה.

על אף כל הסטיגמות הללו אודות קנאביס, חשוב לחדד שמדובר בסם לכל דבר. עישון החומר בצורה כרונית גורר איתו השלכות הרסניות רבות, ביניהן תסמינים שמשפיעים על אורח החיים כמו חוסר מוטיבציה, היעדר שגרת חיים נורמלית, זיכרון ירוד, יכולות קוגניטיביות פחותות, פגיעה במערכות הגוף, סרטן ובצקות בריאות.

איך נגמלים מקנאביס?

ככל שההתמכרות לקנאביס כרונית ועזה יותר, כך יהיה צורך ממשי יותר בגמילה במסגרת מוסד טיפולי מקצועי. אם חשים שהקנאביס הוא מושא החיים, כלומר מנהלים את החיים לפיו והוא זה שמכתיב את סדר היום, כמו גם חשים אדישות והיעדר מוטיבציה לקום בבוקר ולהתמודד עם החיים עצמם, זהו סמל מובהק לצורך בגמילה.

חלק מהאנשים מצליחים להיגמל באופן עצמאי מרגע ההכרה שלהם בעצמם כמכורים, אולם יש כאלו שההתמכרות לקנאביס חזקה מהם, והם זקוקים לאיזושהי מסגרת מקצועית שתדע לסייע להם. בדרך כלל מדובר באנשים שסובלים ממתחים נפשיים, עצבנות, הפרעות שינה, דיכאון וכו', הפרעות שקשה להתמודד מולן לבד. בגמילה מקנאביס בפרט ובגמילה מהתמכרויות נוספות כמו התמכרות להימורים, מבצעים הן גמילה פיזית והן גמילה נפשית, המעניקה למטופלים סל כלים לאיך להתמודד עם הרגשות במהלך וביום שאחרי הגמילה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here