הקמת חברה

לא פעם, יש חוסר בהירות בנוגע להבדלים בין פתיחה של עסק עצמאי, פטור או מורשה ובין תהליך של הקמת חברה. על פניו, בתור יזמים, נראה כי אין הבדל בין המקרים, בסך הכל, אנחנו מדברים על נותן שירות המעוניין להרחיב את עסקיו. אבל, מבחינה משפטית ובייחוד, בשאלת המיסוי, אנחנו מדברים על נושא אחר לחלוטין. אז מה אתם צריכים לדעת על הקמת חברה? מתי תדעו כי הגיע הזמן להקים חברה ולהפסיק לעבוד באופן עצמאי? מה התפקיד של רואה החשבון שלכם ובקיצור, כל המידע המקצועי, יופיע ממש כאן.

מה המשמעות המשפטית של הקמת חברה?

נתחיל בהסבר קצר על עצמאי, בעל עסק פטור או מורשה. מבחינה משפטית, מדובר על מי שפועל באופן עצמאי, כלומר, ההתנהלות שלו מול רשות המיסים, היא על פי הקריטריונים של בעל עסק עצמאי. שיעור המס אותו ישלם, תואמת למחזור הרווחים שלו ומבחינה משפטית, במידה והוגשה תביעה משפטית, הרי שהנאשם הוא בעל העסק העצמאי. לעומת זאת, הקמת חברה היא הקמה של ישות משפטית שונה. חברה בע"מ היא כמו ישות משפטית עצמאית, אשר יכולה להמשיך להתקיים או לחדול מלהתקיים והדיון בעניינה לא נוגע לבעל העסק עצמו. בנוסף, צריך להבין כי במידה ואתם מקימים חברה, רשות המיסים תגבה מהעסק מס על פי התקנות הנוגעות לגביה של מס חברות. מס חברות נחשב משתלם יותר, בעיקר אם מדובר על עסק משגשג. לשם ההדגמה, בעל עסק עצמאי יכול למצוא את עצמו משלם מס הכנסה בשיעור של 45%, לעומת מנכל חברה בעמ המושך משכורת. כך, החברה תידרש לשלם מס חברות בשיעור של 25%, בעוד בעל החברה, ישלם את שיעור המס בהתאם לשכר החודשי, אותו הוא מושך מהחברה. אגב, במידה והבעלים יחליט לא למשוך רווחים מהחברה ולהשקיע אותם בעסק, הרי שגם במקרה הזה, המדינה תזכה את המהלך בפטור ממס.

רואה חשבון מנוסה ילחם על הזכויות שלכם

העבודה שלנו, רואי החשבון במשרד רואה חשבון ראובן מור, זה לתת לכם ליווי מקצועי ולעזור לכם למקסם את הרווחים שלכם, תוך שימוש בתנאים הקיימים לטובתכם. רוצים לקבל ייעוץ אישי? נשמח לעזור לכם עוד היום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here