סוגי החומרים המשמשים עבור בניה קלה

בניה קלה הינה שיטת בניה חדשה יחסית, הנחשבת לאיכותית אך עם זאת גם זולה ומהירה במיוחד. בניה קלה מספקת פתרון המתאים במיוחד עבור פרוייקטים של בניה הנדרשים להתבצע בפרק זמן קצר אך ללא התפשרות על איכות הבניה. תהליך הבניה בשיטה זו הוא מהיר בצורה יוצאת דופן, ומספק תוצאות מדוייקות ואיכותיות שאינן נופלות באיכותן מבניה בשיטה המסורתית. בנוסף, בניה קלה נחשבת לשיטת בניה ירוקה בשל השימוש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה, והפחתת כמויות הפסולת והרעש הכרוכות בתהליך הבניה עצמו.

בניה קלה – כיצד זה מתבצע?

בבניה קלה, חלקי המבנה השונים מוכנים מראש במפעל, בהתאם למפרט אשר נעשה על פי דרישות הלקוח, וכל שנותר הוא לשנע את החלקים ולהרכיבם בשטח, בתהליך החוסך שעות רבות של עבודה, לכלוך וכוח אדם. ההרכבה מתבצעת באמצעות ריתוך או הדבקת חלקי המבנה זה לזה, באופן שאינו מצריך שימוש בחומרים דוגמת חול או חצץ.

בניגוד לשיטת הבניה המסורתית, בה חומר הגלם העיקרי הוא בטון ולבנים, בשיטת בניה קלה כמו מבנה יביל נעשה שימוש בחומרים קלים וידידותיים לסביבה כגון לוחות גבס, אלומיניום, פלדה ועץ.

חומרים בהם נעשה שימוש בבניה קלה

  • פלטות גבס – פלטות הגבס מהוות חלק מרכזי בתהליך בניה המתבצע בשיטת הבניה הקלה. הפלטות, או לוחות הגבס, מיוצרות במפעל ונשלחות לאתר הבניה כשהן כבר מוכנות להרכבה. פלטות הגבס משמשות לצורך הקמת קירות או מחיצות בחלקים הפנימיים של הבית. ישנם שלושה סוגים עיקריים של פלטות גבס בהם נעשה שימוש בבניה הקלה: פלטות רגילות, חסינות אש וחסינות מים.
  • בטון – בבניה הקלה מתבצע גם שימוש נרחב בפלטות בטון. הפלטות הללו מיוצרות במפעל בהתאם לדרישות התכנון, מועברות לאתר הבניה להרכבה, ומשולבות בקונסטרוקציית המתכת של המבנה. פלטות הבטון משמשות בעיקר לקירות החיצוניים של המבנה.
  • עץ – בניה קלה כוללת גם שימוש בעץ כחומר גלם. העץ הוא חומר גלם עמיד המאפשר בניה מהירה וגמישה. בארץ נהוג להשתמש בעץ עבור חלקי הבית הפנימיים בלבד אך בארה"ב עץ משמש גם לבניית מסגרת הבית.
  • פח ואלומיניום – בבניה קלה נעשה שימוש בלוחות אלומיניום ופח לצורך הרכבת קירות קלים. הלוחות מורכבים משתי פלטות פח או אלומיניום אשר ביניהן שכבת קלקר היוצרת בידוד.
  • פלדה – הפלדה היא חומר חזק ויציב אשר משמש בניה הקלה ליצירת בניית השלד והמסגרות. הפלדה משולבת לרוב ברצפות הבטון, בקורות ובגג.
  • חומרי בידוד – בניה קלה כוללת גם שימוש נרחב בחומרי בידוד מתקדמים אשר מעניקים למבנה בידוד תרמי ואקוסטי מוצלח במיוחד, ביניהם קלקר, צמר זכוכית וצמר סלעים.

חברת א.רסי

רוצים לשמוע עלויות בניה קלה? התקשרו עכשיו לחברת א.רסי 03-9304447

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here