כשיש להחליט באילו אריחי ריצוף יש להשתמש בשיפוץ הדירה, ההחלטה עשויה להיות קשה. כיום, כשריצוף באריחים הפך להיות סטנדרט כמעט בכל שיפוץ דירה, ההתלבטות בין ריצוף קרמיקה לבין ריצוף פורצלן היא מוכרת כמעט לכל בעל בית המתכנן שיפוץ דירה. ברור כי לכל סוג ריצוף יש את האיכויות שלו. המראה של ריצוף באריחים הוא יפה ואחיד. מדובר בריצוף איכותי ועמיד, שאין להשוותו כלל לריצוף עץ או לשטיח מקיר לקיר. ריצוף כזה הוא דרך מצויינת להשלים את שיפוץ הדירה ולהגיע לרמת גימור מושלמת.

אם כן, כיצד נחליט באיזה ריצוף כדאי להשתמש בשיפוץ דירה שלנו? נסקור כעת את הדומה ושונה בין ריצוף גרניט פורצלן לבין ריצוף קרמיקה. כל ריצוף הוא בעל יתרונות וחסרונות. אך בכל שיפוץ דירה, היכרות עם חומרי הגלם ותכנון מדויק יכולים לעשות את ההבדל בין שיפוץ דירה מוצלח לבין שיפוץ כושל. נושא הריצוף הוא נושא אקוטי במיוחד בשיפוצים כיון שהוא חייב להיות עמיד במיוחד, ובו בזמן למשוך את העין.

אריחי קרמיקה ופורצלן מיוצרים בדרך דומה. שניהם עשויים מאותם חומרים, נדחסים לצורת אריחים בלחץ חזק מאד, ולאחר מכן נשרפים בטמפרטורה גבוהה. ההבדל הוא שאריח הפורצלן הוא דחוס יותר מאשר אריח הקרמיקה. הבדל זה הוא משמעותי מבחינת הריצוף. כיון שאריח דחוס משמעותו ריצוף שדוחה נוזלים, ולכן ריצוף פורצלן הוא עמיד יותר ופחות פגיע לנזקים.

שיפוץ דירה כולל לרוב ריצוף פנים וריצוף חוץ, ולכל ריצוף יש סוג אריחים המתאים לו. אילו אריחים מתאימים לריצוף לבית? ואילו מתאימים לריצוף חוץ? העמידות היחסית של אריחי הפורצלן הופכת אותם למתאימים במיוחד לריצוף חוץ. ריצוף שבילי גישה, ריצוף מרפסות, ריצוף גינה וכדומה ממש דורשים ריצוף פורצלן. ריצוף פורצלן יחזיק מעמד היטב בכל תנאי מזג אוויר, ולא יישבר בקלות. כיוון שמדובר באריחים העשויים מחומר דחוס, הם עמידים במיוחד בפני נוזלים ולכלוך, ולכן ישמרו על צורתם ועל גונם המקורי לאורך זמן. לכן, לשיפוצים הכוללים ריצוף חוץ וריצוף גינה כדאי בהחלט להשתמש בריצוף פורצלן.

גם כשמדובר בריצוף לבית, כדאי לבחור בסוג ריצוף מתאים וייעודי. ריצוף פורצלן יכול להיות פיתרון מתאים גם לריצוף כזה. שיפוץ דירה עם ריצוף פורצלן ישנה לחלוטין את מראה הבית. הגוון הבהיר של האריחים, הריצוף הנקי והגימור המושלם שלהם, יהפוך כל שיפוץ דירה למיוחד במינו. ריצוף באריחי פורצלן הוא ריצוף בעל מראה אופייני מאד. אי אפשר לחקות אותו על ידי ריצוף אבן טבעית, ריצוף גרניט או ריצוף שיש. ריצוף לבית באריחי פורצלן יישאר נקי ולבן לאורך זמן. עמידותו של ריצוף פורצלן לנוזלים תבטיח השתמרות של הריצוף ותדחה לזמן רב את שיפוץ הדירה הבא. כל שיפוץ ישודרג עם שימוש באריחים אלו, ויעלה את ערך הדירה באופן ניכר.

למרות שאריחי פורצלן הם יקרים במעט מאשר אריחי קרמיקה, הם בעלי יתרונות רבים. כל פרויקט של שיפוץ דירה הוא תמיד פרויקט מורכב וכולל החלטות רבות ואינספור צעדים קטנים. בכל החלטה קטנה יש לשקול את היתרונות והחסרונות, לדאוג לתקציב הכולל של שיפוץ הדירה, וכן לראות תמיד את המראה הכולל ואת המטרות הגדולות שבגללן בכלל בחרנו לערוך שיפוץ דירה. הבחירה בריצוף היא בחירה קשה אך חשובה ומשמעותית. ריצוף טוב יכול לשנות את השיפוץ, ואילו ריצוף לא מקצועי או לא יפה יכול לגרום לכם להתחרט על כל שיפוץ הדירה. זיכרו כי ריצוף הוא הבסיס של הבית שלכם. הוא נשחק הכי הרבה, אך גם מלווה אותנו בכל צעד. השקיעו בריצוף פורצלן ותיראו כיצד שיפוץ הדירה שלכם מתגשם ודירתכם מקבלת את המראה עליו חלמתם.

מחפשים היכן לרכוש שיש למטבח שלכם? אנצ'ה טבעי שזה שיש 04-6442238

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here