שיפוץ דירה משתלם

אנשים רבים עורכים שיפוץ דירה בעקבות שינויים במשפחה, התאמת הדירה לצרכיהם, ולפעמים גם אחרי רכישה או לאחר קניה. בימינו, המצב הכלכלי אינו בטוח, ועקבות המשבר הכלכלי עדיין ניכרות. אמנם בישראל המצב טוב לאין ערוך מאשר במדינות אחרות, אך עבור האזרח הקטן המבקש לקנות דירה בתנאים השוק הקיימים, המצב הוא לפעמים בלתי אפשרי. מחקרים מראים כי אנשים נוטים פחות לעבור דירות אלא להישאר באותן דירות לאורך זמן, ולכן לבצע שיפוץ תכוף יותר ומקיף יותר בדירתם. פעמים רבות, שיפוץ דירה מקיף ואפילו שיפוץ מותאם אישית ושנועד לפתור בעיות ספציפיות, יהיה הרבה יותר כדאי מאשר מעבר לדירה חדשה.

מאידך גיסא, דווקא עבור אנשים שמנצלים את שוק הנדל"ן התוסס בישראל להפקת רווחים, שיפוץ דירה נבון הוא לפעמים פקטור שיכול להוסיף רווח נקי לכל עיסקה.

יתירה מכך, בקרב הציבור עלתה המודעות לחשיבות הרבה של שיפוץ דירה מודרני ומעודכן. כיום, בעלי הדירות אינם מפקידים את המפתחות בידי קבלן השיפוצים וסומכים עליו, אלא דורשים, ובצדק, להיות מעורבים בכל שלבי התכנון ואך ללוות את תהליך העבודה מקרוב. שיפוץ דירה כיום הוא הזדמנות אדירה לשינוי ולרווח כלכלי, ושיפוץ דירה שמתוכנן בחכמה ומבוצע היטב יכול להעלות את ערך הדירה באופן משמעותי. לפיכך, שיפוץ דירה חכם הוא שיפוץ דירה שניתן להבחין בו בקלות, ושמתמקד בעיקר בשיפוץ הריצוף, חדרי השירותים והאמבטיה, המטבח, וכמובן עיצוב מחודש וצביעת הדירה.

בעל דירה המבקש לערוך שיפוץ דירה רציני בכדי להעלות את ערך הנכס שלו, מן הראוי שיהיה מעודכן היטב באופנות משתנות בשיפוץ דירה. אי אפשר לשפץ דירה באופן מיושן ולצפות שקונים יקפצו עליה. במיוחד במצב הכלכלי הקשה ובמחירים הנוסקים בשוק הנדל"ן, זוג צעיר שמבקש לקנות דירה לרוב ישקיע את כל חסכונותיו בקנייה ויצפה לקבל דירה משופצת ומודרנית.

כדאי לברר בדבר אפשרות לבצע שיפוץ דירה ירוק. כיום חשוב לאנשים רבים לדעת כי חומרי הגלם שבהם נערך שיפוץ דירה יפגעו כמה שפחות בסביבה, וכן מבקשים להפוך את הדירה לחסכונית באנרגיה ולידידותית לסביבה ככל האפשר. חומרי הגלם האידיאליים לשיפוץ דירה ירוק הם כמובן חומרי גלם טבעיים, ובמיוחד אבן טבעית היוצרת קירור טבעי וחוסכת בהוצאות האנרגיה. הבידוד הנוצר על ידי שיפוץ דירה בחומרי גלם מתאימים יחסוך באופן משמעותי הוצאות האחזקה של הדירה, ויהפוך אותה לדירה אטרקטיבית לא רק עבורכם, אלא גם עבור כל קונה פוטנציאלי.

אם קניתם דירה ואתם מעוניינים לערוך בה שיפוץ דירה מקיף, חשוב מאד שתגדירו את מטרות השיפוץ עוד לפני תחילתו. אם אתם מתעתדים להתגורר בדירה חשוב לערוך שיפוץ דירה שיתאים לכם ולצרכיכם, ולא רק לשנתיים שלוש הקרובות אלא גם לטווח ארוך יותר. זכרו, כי שוק הדירות נמצא כל הזמן בעלייה, וכפי שמחיר הדירה שלכם עולה בהתמדה, כך עולים גם מחיריהן של דירות אחרות. שיפוץ דירה מקיף ויסודי הוא לפיכך ערובה לשמירה על ערך הנכס שלכם ועל האפשרות למוכרו בעתיד בתשואה משמעותית.

אם קניתם את הדירה לצורך השקעה ואינכם מתכוננים להתגורר בה עם משפחתכם, חשוב לתכנן שיפוץ דירה באופן שונה. חישבו – למי אתם רוצים להשכיר את הדירה? כיצד תוכלו להפוך את הדירה ליותר אטרקטיבית ולהגדיל את הכנסתכם מדמי השכירות? שיפוץ דירה מעלה את ערכה, והדבר יבוא לידי ביטוי גם בדמי השכירות אותם תקבלו מדי חודש.

כמו כן, חישבו היטב איזה שיפוץ דירה יוסיף לדירתכם את הרווח המשמעותי ביותר למכירה עתידית. בסופו של דבר, שיפוץ נבון יוכל להגדיל באופן רציני את אחוזי הרווח שלכם מכל עיסקת נדל"ן, ועל כן חשוב לעשותו בחכמה ולאחר תכנון מדוקדק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here