שיפוץ דירה קל ונוח

שיפוץ דירה יכול להיות תהליך ארוך ומתיש. ברגעים מסוימים, כשהקירות שבורים, הבית מלא אבק והפקידה מהבנק מתקשרת נראה אפילו כי השיפוץ לעולם לא ייגמר. כדי לשמור על שפיות ולהצליח לעבור את תקופת השיפוץ בשלום חשוב לשמור על סדר עדיפויות נכון. נכון הוא ששיפוץ דירה הוא פרויקט מסובך, אך בתכנון וניהול נכון אפשר לא רק לעבור אותו בשלום, אלא אף להצליח בו ולהשיג את כל המטרות שהצבתם לעצמכם. כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב עוד לפני תחילת השיפוץ, יעזרו לכם לתכנן יותר טוב את כל הפרויקט של שיפוץ דירה, ולשלוט בו ביתר יעילות.

תקציב שיפוץ

עלות שיפוץ דירה עלולה לתפוח לסכומים אדירים אם לא שולטים בתקציב ולא מפקחים עליו כל הזמן. קיבעו לעצמכם מראש מסגרת תקציב שאותה אתם מסוגלים להקצות לפרויקט השיפוץ. דעו מראש כי עלולים להיות שינויים ותוספות, אך אל תרשו לעצמכם לשבור סתם כך את מסגרת התקציב. בחנו היטב כל הוצאה במסגרת השיפוץ ושאלו את עצמכם – האם אנו יכולים לשלם עבור זה? נסו לתפור לעצמכם את מסגרת השיפוץ המתאימה לצרכיכם ולתקציב שיש ברשותכם. ניתן לבצע שינויים והתאמות רבות בכל תוכנית שיפוץ כך שתתאים לכל כיס

בטיחות בשיפוץ דירה

במהלך עבודות לשיפוץ דירה, אחת הדאגות החשובות ביותר היא לבטיחות. גם הפועלים העובדים בביתכם וגם אתם שמבקרים בבית או אולי גרים בו במהלך תקופת השיפוץ, צריכים לדאוג שהדבר החשוב מכל – בריאותכם ובטיחותכם האישית – לא תיפגע. שיפוץ מקצועי הוא בראש ובראשונה שיפוץ אחראי ששומר על בטיחות ועל בריאות הפועלים ובעלי הבית. שימו לב כל הזמן לכלי עבודה חשמליים, לחומרים כימיים, ולחפצים המונחים על הריצפה. אם יש לכם ילדים פיקחו שבע עיניים במהלך תקופת השיפוץ כדי שלא יארע להם דבר. שיפוץ הוא דבר מסקרן ומעניין, אבל ילדים לא תמיד מסוגלים להיזהר ולדעת כי כלי שיפוץ וחומרי עבודה יכולים להיות מאד מסוכנים.

שיפוץ מסודר ומאורגן

אחד הדברים שלפיהם ניתן לדעת על בעל מקצוע אם הוא אכן מנוסה ומקצועי הוא לפי רמת הסדר והארגון בעבודה. שיפוץ דירה שנעשה שלא באופן מסודר הוא שיפוץ דירה מוצלח פחות משיפוץ מסודר ומאורגן היטב. קבלן שיפוצים שאין לו תכנית עבודה מסודרת לשיפוץ, אינו מקפיד על לוח זמנים, מאבד כלי עבודה וגורם לנזקים הוא קבלן שיפוצים שאינו מקצועי מספיק. שיפוץ מקצועי הוא שיפוץ מסודר שכל הזמן מקפידים בו על ניקיון, על ארגון, ומנסים להימנע מהוצאות ומנזקים מיותרים. אם לקבלן השיפוצים לא איכפת מכספו שלו, מדוע יהיה לו איכפת מכספך ומדירתך?

הסדר והארגון הם חשובים מאד גם כדי לשלוט בפרויקט שיפוץ הדירה ולהפוך אותו לקל יותר. אם תוכנית העבודה של השיפוץ תהיה כתובה באופן מסודר, לוח הזמנים יהיה ברור, וגם עבודת השיפוץ עצמה תתבצע באופן מאורגן ונקי, אזי הרבה מהלחץ ומתחושת הכאוס שיוצרת תקופת השיפוץ תיעלם. על ידי סדר וארגון שלכם ושל הפועלים בשיפוץ תוכלו לשלוט בעבודה ובקצב ולהרגיש שאתם מנווטים ומובילים את תהליך השיפוץ, ולא הוא זה שמוביל אתכם. כך תוכלו לבצע שיפוץ מוצלח, שיפוץ שיאיר את הבית ושתוכלו לומר עליו בפה מלא – "זהו בדיוק השיפוץ שרצינו!"

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here