איך ישפיע משבר הקורונה על עתיד ענף הפרסום?
מקור pixabay

המשבר הבריאותי שפקד את מדינת ישראל והעולם כולו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, מראה סימני דעיכה. אך בעוד מערכת הבריאות מתאוששת לאיטה מנזקי הנגיף, המשבר הכלכלי החריף איתו מתמודדת ישראל נמצא בחיתוליו. האבטלה הגואה יחד עם הסגר הכלכלי שנכפה על עסקים וחברות, ממשיכים לגבות מחירים יקרים מבעלי עסקים ועצמאיים שנאבקים על פרנסתם בחודשים האחרונים. 

יחד עם שאר המשק הישראלי, חווה גם עולם הפרסום טלטלה עצומה בעקבות משבר הקורונה. בעלי העסקים והחברות שנהגו לפעול בהתאם לגאנטים מותאמים במדיות המוכרות, נאלצים כעת לחשב מסלול מחדש ולבחור את אמצעי הפרסום בו יבחרו להשקיע. בתקופה מאתגרת כלכלית, נוסחת המפתח היא מציאה שיטת פרסום אפקטיבית וגמישה שתסייע לחברה או למותג להרחיב משמעותית את קהל הלקוחות. דווקא בזמנים קשים אלו, ישנה חזרה למדיות הוותיקות שהוכיחו את עצמן לא פעם כיעילות במיוחד. 

חזרה למקורות

פרסום מודעה בעיתון היא אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר לקבלת חשיפה עצומה בקרב מגוון רחב של קהלי יעד. בימים בהם עסקים רבים הולכים לאיבוד בין אלפי הבאנרים והקמפיינים הממומנים באינטרנט וברשתות החברתיות, פרסום מודעות בעיתונים מעניק למפרסמים יתרון משמעותי – השקעה כספית בטוחה בתפוצה ארצית. 

בין העיתונים הארציים מתבלט כלכליסט, העיתון הכלכלי בעל התפוצה הרחבה ביותר בישראל. כחלק מקבוצת ידיעות אחרונות, צבר לעצמו כלכליסט קהל מנויים נאמן ועוצמה פרסומית שאין שני לה. העיתון מתפרסם בימים ראשון עד חמישי וכולל עדכונים חדשותיים בלעדיים, כתבות תחקיר מעמיקות וטקסטים בתחומים פיננסיים וכלכליים. למעשה, בצל משבר הקורונה, פרסום בעיתון כלכליסט הפך לאחת מהדרכים המועדפות על חברות וארגונים ישראליים השואפים לייצר השפעה ולמצב את עצמם בחוד החנית של המשק הישראלי.

היתרון המשמעותי של פרסום בכלכליסט, נובע מהיכולת של המפרסם להתאים את הפרסום לתקציב שהוגדר מראש. כך שבין אם תבחרו במודעת עמוד צבעונית ומעוצבת ובין אם תעדיפו מודעה קטנה יותר אך בולטת, תוכלו להנות מהתפוצה המכובדת של העיתון בקרב צעירים ומבוגרים כאחד.

דינאמיות היא שם המשחק

לצד הקשיים הכלכליים העצומים והאתגר שניצב בפני מערכת הבריאות, הביא נגיף הקורונה גם לשינוי תפיסתי בקרב המפרסמים. בניגוד לימים עברו בהם נאלצו לקוחות שרצו לפרסם בעיתונים הארציים והכלכליים להמתין שעות לנציג במערכות העיתונים או במשרדי הפרסום, כיום – ישנם כללים חדשים בשוק. פרסום מודעה בעיתון מבוצע כיום בלחיצת כפתור פשוטה, באמצעות המייל או הוואטסאפ.

במשרד הפרסום מודעות 24 שעות מציעים לכם, המפרסמים, פרסום בעיתון כלכליסט תוך דקות ספורות, גם במידה ונדרשתם לפרסם בהתראה קצרה מהיום למחר. את נוסח המודעה תוכלו לשלוח בוואטסאפ או במייל ולאחר זמן קצר תקבלו מודעה מעוצבת להגהה. 

אסטרטגיית היציאה

ביום שאחרי, יעמוד ענף הפרסום בפני אתגר מחודש. החברות והעסקים שספגו מכה כלכלית אנושה, יצטרכו לגבש לעצמם אסטרטגיית יציאה מהמשבר – שיטה מוכחת שתוביל אותם אל חוף מבטחים ותאפשר להם למשוך אליהם את הלקוחות שעזבו. הנוסחה האופטימלית טרם גובשה, אך דבר אחד בטוח – פרסום בעיתונים נמצא שוב על המפה ועשוי להביא לשינוי של ממש בעידן שאחרי הקורונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here