איך לבחור מברגה?
מקור pixabay

בין אם אתם נגרים, שיפוצניקים או טכנאים ובין אם אתם מעדיפים לתקן, להרכיב ולהחליף ברגים בעצמכם מבלי לשלם לאיש מקצוע – אתם בטח מכירים את מברגת האימפקט ואת החיוניות שלה בארגז העבודה שלכם. מהי מברגת אימפקט, מה הם ההבדלים בינה לבין מברגת קלאץ' ואיך תבחרו את המברגה הנכונה לכם? כל הטיפים במדריך שלפניכם.

כשבוחרים מברגה – מתחילים בהבנת הצרכים

אין ספק שהליך הברגה יכול להיות מתיש במיוחד. אם משתמשים בכלים לא נכונים, עלולים לשבור את החומר או להרוס אותו במקרה הרע, ובמקרה הטוב – להרוס את הידיים של עצמנו מניסיונות כושלים ולבזבז הרבה מאוד זמן. בדיוק כדי לפתור את הבעיה הזו, הומצאו המברגות – מברגת אימפקט ומברגת קלאץ'. אם אתם שואלים את עצמכם מה זה מברקת אימפקט ומה זה מברגת קלאץ' – חשוב לדעת שהבחירה ביניהם צריכה להיות על סמך הצרכים שלכם, והתיקונים וההרכבות אותם אתם עתידים לעשות. ובכל מקרה, זה אף פעם לא רע שיש מברגה בארגז הכלים שלכם.

מברגת אימפקט?

אז מה זה מברגת אימפקט? מברגת אימפקט היא מברגה פופולרית במיוחד, ועובדת ממש כמו מברגה רגילה. אלא שכאשר היא נתקלת בהתנגדות גבוהה, למשל בעת הברגה לתוך עץ קשה, מנגנון הפטיש שלה נכנס לפעולה ובמקום סיבובים רציפים המברגה נותנת רצף של "מכות" סיבוביות קצרות שמכניסות את הבורג למקום. בעזרת המנגנון המעולה הזה, המברגה משיגה כוח סגירה גדול מאוד ולמעשה מאפשרת להבריג כמעט בכל חומר, גם בחומרים קשים מאוד. התוצאה היא עבודה במינימום מאמץ, ללא צורך בהפעלת משקל הגוף וללא לחיצות שמכאיבות בידיים. 

מהי מברגת קלאץ'?

מברגת קלאץ' היא מברגה סטנדרטית, שכוללת מנוע שמסובב את המקדח דרך "גיר" המורכב מגלגלי שיניים. ההבדל העיקרי בין מברגה זו למברגת אימפקט, הוא שבעת מפגש עם כוח התנגדות, הקלאץ' של המברגה יחליק והמברגה תפסיק לסובב את הבורג. יש בכך סיכון מסוים לשבירה של המברגה, להרס החומר בו היא מנסה להבריג ואפילו לפציעה שלכם. 

מה חשוב לבדוק לפני שקונים מברגת אימפקט?

כפי שראינו, למברגת האימפקט יש יתרון משמעותי כשרוצים לבצע עבודה עם ברגים גדולים ו/או עם חומרים קשים, וזאת מבלי להפעיל את משקף הגוף או ללחוץ בחוזקה עד שכואבות הידיים. מברגת קלאץ' לעומת זאת מדויקת מאוד אך לא מתאימה לכל סוגי העבודות. כיום ניתן בשוק מברגות מבית חברות שונות, אך כדי לרכוש את המברגה הנכונה, מומלץ לעבור על הסעיפים הבאים:

  • מתח העבודה של המברגה – העוצמה של המברגה תשפיע על החוזק שלה. מברגות ביתיות לעבודות כלליות יכולות להיעשות במתח של 2.4 וולט, ועבור עבודות מורכבות ומקצועיות עדיף לבחור במברגה בעל 7.2 וולט ויותר.
  • מהירות סיבוב המנוע – מהירות הסיבוב היא למעשה מהירות העבודה של המברגה, והיא נעה בין 200 ל-800 סל"ד. הברגה של ברגים סטנדרטיים יכולה להיעשות במהירות של עד 400 סל"ד.
  • פנס מובנה – מומלץ לבחור במברגה שמגיעה עם פנס מובנה, איתה ניתן לראות טוב יותר את אזור העבודה ולהימנע מטעויות או מאירועי בטיחות. 
  • סוללת המברגה – אם אתם עושים בנגרות או שיפוצים ומשתמשים במברגה מדי יום, העדיפו לרכוש סוללה חזקה שתשרת אתכם שעות ארוכות של עבודה ללא הטענה.
  • נוחות שימוש – האחיזה במברגה היא הפרמטר החשוב ביותר. המברגה חייבת להיות נוחה ומדויקת לכף ידכם, הן בהיבט הגודל שלה והן בהיבט המשקל. לפני הרכישה, וודאו שהמקדחה נוחה לכף ידכם ושיש לכם גישה נוחה לכל הכפתורים.
  • אחריות – לבסוף, בטרם הרכישה וודאו שהמברגה מגיעה עם אחריות, שכן מדובר בכלי עבודה לא זול ועדיף שיהיה מכוסה במקרה של תקלה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here