איך מוצאים קבלן שיפוצים?

כל בעל דירה שרוצה לבצע שיפוץ דירה עומד בפני המשימה של מציאת קבלן שיפוצים טוב. אם הוא בעצמו אינו קבלן שיפוצים מקצועי, הרי שכדי לבצע את השיפוץ עליו למצוא קבלן שיפוצים שיעזור לו בתכנון השיפוץ, ייתן לו הצעת מחיר, וכמובן יבצע את עבודת השיפוצים על הצד הטוב ביותר.

ובכן – איך נמצא קבלן שיפוצים טוב לביצוע שיפוץ דירה? ואיך נדע שהוא באמת מקצועי, בעל ניסיון, ואמין,כפי שהוא מבטיח לנו?

לפני שיפוץ דירה כדאי לספר לחברים וקרובי משפחה על התכניות לשיפוץ. בישראל במיוחד, זו היא ה"רשת החברתית" האמיתית שבה עוברות שמועות, המלצות, וכדומה. אם תספרו לחבריכם שאתם מתכננים שיפוץ דירה ודאי תשמעו די מהר על מישהו שביצע שיפוץ דירה לא מזמן ומוכן להמליץ על קבלן שיפוצים. המלצה אישית היא אמנם לא ערובה בטוחה לאמינות ולמקצועיות של קבלן שיפוצים, אבל היא בהחלט צעד חשוב בכיוון.

ישנן דעות קדומות רבות על העולם של שיפוץ דירה ועל קבלני שיפוצים. כל בעל דירה שמתכנן שיפוץ דירה וייכנס אל עולם השיפוצים יישמע מיד דעות ושמועות רבות: על קבלן אחד שעזב עבודה באמצע, קבלן שני שחסך כסף בחומרים, קבלן שלישי שלא עמד בזמנים, ועוד ועוד סיפורי שיפוץ דירה שיכולים לפרנס ספריה שלמה. ובכן, אין ספק שיש קבלנים רבים וכל אחד אחראי למעשיו. עם זאת, מי שרוצה לבצע שיפוץ דירה מקצועי ולהגשים את חלומותיו, צריך לסנן את השמועות מן האמת ולהבין כי ישנם קבלני שיפוצים רבים שיודעים את עבודתם, מקפידים על אמינות ועל עמידה בזמנים, ונושא התקשורת עם הלקוח במהלך שיפוץ דירה עומד בראש מעייניהם.

המלצות הן דרך חשובה וטובה מאד כדי לברר על קבלן שיפוצים. לפני חתימה על חוזה שיפוץ דירה, ולפני שמסכמים על שיפוץ דירה בידי קבלן שיפוצים, כדאי ואף מומלץ לבקש ממנו המלצות. אפשר גם להתקשר אל הממליצים שאצלם ביצע הקבלן שיפוץ דירה ולשאול אותם ללא חשש את השאלות שמציקות לכם: איך התנהג קבלן השיפוצים במהלך שיפוץ הדירה? האם היה מקצועי ואמין? האם השיפוץ דירה בוצע באופן מוצלח ולשביעות רצונם של בעלי הדירה?. באם אפשר, כדאי גם לבקש לבוא ולבקר בדירות שעברו שיפוץ דירה על ידי אותו קבלן שיפוצים. הדרך הטובה ביותר להתרשם מקבלן שיפוצים היא לראות בעיניים שיפוץ דירה שביצע ולהחליט האם הוא קבלן השיפוצים המתאים לשיפוץ דירה שלכם.

המגעים הראשונים עם קבלן שיפוצים, לפני שמתחילים בשיפוץ דירה, הם תמיד מעט רגישים: כל צד מנסה לעמוד על קנקנו של הצד השני: בעל הדירה המבקש לבצע שיפוץ דירה מנסה להבין אם הקבלן העומד מולו הוא אכן קבלן השיפוצים המתאים, ואילו קבלן שיפוצים מנסה לאמוד אם בעל הדירה אכן רציני ואם הפרויקט של שיפוץ דירה שהוא מבקש להוציא לפועל אכן ישים וניתן לבצעו.

לכן, חשוב מאד לפני פגישה עם קבלן שיפוצים, להכין רשימה של דרישות ותכנית כללית של שיפוץ הדירה. קבלן השיפוצים אמנם יהיה אחראי על ביצוע השיפוץ, אך הדירה היא של בעלי הדירה, ושיפוץ דירה נועד להתאים את הדירה לצרכיהם ולהגשים את החלומות שלהם. חשוב מאד שבעלי הדירה יגבשו תמונה כללית של שיפוץ דירה עוד לפני שקבלן השיפוצים מביע את דעתו על הפרויקט. שיפוץ דירה הוא בסופו של דבר הפרויקט שלכם – וחשוב מאד שלא תוותרו על החלומות שלכם.

אם כן, קבלן שיפוצים טוב הוא קבלן שמאחוריו עומדים ניסיון רב שנים אבל גם כזה שאפשר לדבר איתו, שפתוח לשמוע אתכם – בעלי הדירה – ושלא מפחד להבי לכם המלצות ומספרי טלפון של לקוחות קודמים. אם ישנה תקשורת טובה בין קבלן שיפוצים לבין בעלי הדירה, ניתן להימנע מסכסוכים רבים. מי שיצא נשכר יהיו אתם, בעלי הדירה. שיפוץ דירה שתמיד חלמתם עליו – הולך ומתגשם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here