האם קבלן השיפוצים שלכם מרוויח עליכם?

כל מי שביצע פעם שיפוץ דירה ושכר קבלן שיפוצים, יוכל לספר סיפורים רבים על קבלן השיפוצים שלו. יש כאלו שיספרו סיפורי אימה על קבלן שיפוצים לא מקצועי, שחסך בחומרים, הביא פועלים לא מקצועיים, ולא עמד בזמנים. לעומת זאת יהיו בעלי דירה שיספרו סיפורי ניסים על קבלן השיפוצים שביצע את שיפוץ הדירה שלהם – עד כמה הוא היה מקצועי, אמין, עד כמה הבין את רצונותיהם והיה קשוב להתלבטויות.

ובכן, שיפוץ דירה הוא פרויקט מורכב, ויש לו אבות רבים וגורמים שונים שמשפיעים על התוצאה המוגמרת. אם היינו כולנו קבלני שיפוצים היינו יכולים לבצע בעצמנו שיפוץ דירה. אך בעולם של היום מציאת קבלן שיפוצים היא הכרחית לביצוע של שיפוץ דירה רציני, ולכן צריך להבין כיצד פועלת מערכת היחסים בין קבלן שיפוצים ללקוח של שיפוץ דירה.

מערכת היחסים האידיאלית בין קבלן שיפוצים ללקוח שיפוץ דירה, היא מערכת יחסים שבה כולם מרוויחים. לפעמים, ובמיוחד בישראל של היום, נראה שמצב כזה הוא לא אפשרי. איך אפשר שכולם ירויחו? הרי ברור שמישהו ינסה לגנוב ממישהו, או להרוויח על חשבונו… ובכן, אין ספק שיש קבלני שיפוצים לא אמינים שמגדילים את רווחיהם על חשבון בעלי הדירה, אך יש גם קבלני שיפוצים רבים שמבינים ששיפוץ דירה הוא אינטרס משותף, ולכן מנסים לצור מצב של רווח הדדי.

קבלן שיפוצים צריך להתפרנס ולהרוויח מביצוע של שיפוץ דירה. קבלן שיפוצים יכול להרוויח בלי שום בעיה גם אם הוא מבצע את העבודה במקצועיות, עומד בזמנים, ומביא את החומרים הטובים ביותר. אין שום סיבה שבעלי הדירה או שיפוץ דירה ייפגע כדי שקבלן שיפוצים ירוויח עוד קצת מהצד.

אך מצד שני, חשוב להבין גם כי שיפוץ דירה עולה כסף ואחוז הרווח של קבלן השיפוצים גם הוא לא יכול להיות קטן מדי. יש בעלי דירות שמחפשים את הצעת המחיר הזולה ביותר עבור שיפוץ דירה, ופוסלים קבלן שיפוצים אחרי קבלן שיפוצים רק כיון שהם מקווים שאולי תימצא להם הצעת מחיר זולה יותר לביצוע של שיפוץ דירה. בעלי דירות כאלו לא מבינים כי שיפוץ דירה מקצועי ואיכותי, שעומד בסטנדרטים מודרניים הוא שיפוץ דירה שעולה כסף, וכדי לקבל שירות טוב ומקצועי צריך שקבלן שיפוצים ירוויח ויתפרנס גם הוא.

שיפוץ דירה איכותי, שקבלן שיפוצים יבצע על הצד הטוב ביותר, שיפוץ דירה שישאיר את בעלי הדירה מסופקים, הוא שיפוץ דירה שבו כולם מרויחים. קבלן השיפוצים מבצע את עבודתו וזוכה לשכר נאה, ואילו בעלי הדירה זוכים לדירה חדשה ומשופצת באופן מקצועי ואיכותי.

ובכן, אם נחזור לשאלה שהצבנו בכותרת המאמר: האם קבלן השיפוצים שלכם מרוויח עליכם? ובכן, כן. כמו שבעל המכולת מרויח עליכם וכמו שמוכר הנעליים שלכם מרויח. זו היא העבודה שלו והוא, בדיוק כמוכם, מבקש להתפרנס בכבוד. המצב האידיאלי בין קבלן שיפוצים לבין לקוחות שיפוץ דירה הוא מצב שבו כולם מרוויחים. אין סיבה לא לסמוך ולתת אמון בקבלן שיפוצים טוב, שייתן הצעת מחיר סבירה, יבטיח לעמוד בזמנים, יציג עבודות קודמות והמלצות מפרויקטים קודמים של שיפוץ דירה, ויהיה בעל אישיות נוחה ונעימה.

כמובן, שישנם גם קבלני שיפוצים לא אמינים שבוחרים להרוויח על חשבון לקוחותיהם, אך לא זה המצב אצל רוב העוסקים בתחום. בסופו של דבר, המטרה המשותפת היא רווח הדדי ושיפוץ דירה שייצא לפועל בצורה הטובה ביותר, ובתור קבלן שיפוצים אני יכול לומר בוודאות: שיפוץ הדירה שלכם הוא האינטרס שלי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here