טיפול בהפרעות אישיות
Credit: Pixabay.com

עבור מי שסובלים מהפרעות אישיות חשוב לדעת שקיים טיפול מקצועי ומקיף שנותן מענה. טיפול בהפרעות אישיות במרכז פרטי במסגרת הוסטל תל אביב או מרכז בריאות הנפש לב השרון מאפשר למי שסובלים מהפרעת אישיות לעבור תהליך של אבחון וקבלת תוכנית טיפולית תומכת ומכילה. הפרעות אישיות יכולות לבוא לידי ביטוי בצורות שונות כאשר ישנן הפרעות כמו פסיכוזה, הפרעה כפייתית, מאניה דיפרסיה ועוד.

מסגרת הטיפול בהפרעות אישיות

כאשר מדובר על הפרעות אישיות המסגרת הטיפולית מותאמת באופן ספציפי למטופל, וכל טיפול דורש את ההתייחסות הספציפית עבורו ואת המעקב והצוות המקצועיים במהלך הטיפול. יש מסגרות טיפוליות של הוסטל תל אביב ויש של מרכז בריאות הנפש לב השרון, כאשר לכל מטופל מותאמת תוכנית טיפולית שכוללת לינה ביתית או לינה במקום הטיפול עצמו – בהתאם לצרכים הספציפיים והנסיבות. יש תוכניות טיפול שכוללות טיפול משולב ועמוק יותר כמו למשל טיפול תרופתי לצד טיפול אלטרנטיבי ופסיכולוגי.

צוות הטיפול בהפרעות אישיות

הצוות המקצועי כולל את הרופא הראשי המטפל, הפסיכיאטר, ולצידו צוות מנוסה ומיומן של אחיות ועובדים סוציאליים, מדריכים, מלווים, לצד מטפלים הוליסטיים ואלטרנטיביים. אחד היתרונות בשהייה במרכז טיפול פרטי בקרבת הים טמון באווירה ושבשהייה שמרוחקת מסביבתו הקרובה של המטופל ומטרדות היומיום ובכך מתאפשר להגיע לתוצאות טובות יותר – הכל כמובן בהתאם לתוכנית הטיפול הספציפית שנבנתה עבור המטופל.

מטרת הטיפול

המטרה הראשית בטיפול היא לסייע למטופל לשים מאחוריו את הפרעות האישיות ולנהל חיים שגרתיים ותקינים ללא קשיים ומעמסה של הפרעת האישיות. גם התקדמות והשגת מטרות קטנות בדרך, גם לא נעלמה כל הפרעת האישיות, היא הצלחה גדולה מאוד – והיא תתאפשר רק בשיתוף פעולה של הצוות כולו, של המטופל והתמדה בתוכנית הטיפול, תוך בחירת המיקום האידיאלי עבור המטופל במהלך טיפול, כאמור ביתי או במקום הטיפול עצמו.

כיצד פונים לקבלת טיפול בהפרעות אישיות

לצורך קבלת טיפול בהפרעות אישיות ניתן לפנות למרכז טיפולי פרטי לדוגמת רוח ים בית מאזן, אשר בו יתקיים האבחון. הפנייה למרכז הטיפולי נעשית לרוב על ידי משפחתו של המטופל, ולעתים גם על ידי המטופל עצמו או חבריו הקרובים. את האבחון מקיים פסיכיאטר מקצועי, ואת התוכנית הטיפולית קובע גם כן הפסיכיאטר, והיא מיושמת בפיקוח ובליווי שלו, ובמסגרת פגישות אישיות עם המטופל, וכמובן הצוות המלווה שמקנה למטופל כלים רבים, תמיכה, ומעקב. התוכנית גם כוללת מסגרת של שיקום בקהילה על ידי אנשי קהילה העומדים בקשר עם המרכז הטיפולי, המטופל ובני משפחתו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here