מצבות מיוחדות ומעוצבות
קרדיט: עולם המצבות

אנשים רבים אשר רוצים לכבד את זכרון יקירהם שואלים את עצמם מהן מצבות מיוחדות ויפות. הרי כולנו רוצים שהמצבה תסמל את האדם היקר לנו ותשמש כזיכרון ייחודי, משהו שמצד אחד יאפיין אותו ומצד שני ירגש בכל פעם שנסתכל ביחד ונתכנס סביבה.

מצבות מיוחדות – תהליך מחשבתי ויצירתי גם יחד

בהקשר זה, נשאלת השאלה – מה בעצם הופך מצבה למיוחדת ויוצאת דופן, הרי תהליך הכנה של מצבה הוא אמנות לכל הדעות. כל משפחה רוצה שכל מצבה שהיא בוחרת תהיה מיוחדת ותשקף משהו מהאופי של הנפטר, לתת איזשהו רמז לפועלו או לערכים שעל פיהם חי את חייו. מצבה מיוחדת היא מצבה המשלבת בין עקרונות עיצוביים אמנותיים ואלמנטים בלעדיים המאפיינים את הנפטר.

אז איך בוחרים מצבה מיוחדת?

ובכן, אנחנו מאמינים כי הרעיונות הטובים והמוצלחים ביותר עולים כאשר מתכנסים וחושבים ביחד. השבעה היא כנראה הזמן הטוב ביותר להעלות רעיונות ולשאול את השאלות הנכונות הקשורות להכנה של מצבות מיוחדות. הנה כמה רעיונות שיכולים לסייע לכם בתהליך. במשך שבוע שלם, האנשים שמכירים את האדם לו מיועדת המצבה מתכנסים ונמצאים ביחד, מעלים זיכרונות, מספרים סיפורים, צוחקים ומוצפים ברגשות. זה זמן נפלא ליצירה מחשבתית שתבוא לידי ביטוי בסופו של דבר במצבה מיוחדת ומעוצבת. בנוסף, חומרי הגלם מהם נייצר את המצבה, הגוונים שלה יכולים גם כן להפוך אותה למיוחדת במינה.

אילו תכונות אופי של הנפטר אפשר לשקף בהכנת המצבה?

שאלו את עצמכם ביחד, מה הכי אפיין את האדם המיוחד כל כך עבורו אתם מתכננים את המצבה. האם כושר מנהיגות, תושיה, יוזמה, אחריות או אולי מסירות והגינות?. דרך תכונות האופי אפשר לבחור איורים מתאימים וכך לשקף את אופיו בצורה מיוחדת וייחודית.

צבע אהוב, תחביב או עיסוק

אלו הם דברים נוספים שוודאי מאפיינים את הנפטר ויכולים להשתלב במצבה המיוחדת. האם האדם לו מיועדת המצבה ניגן בכלי נגינה כלשהוא שהיה חלק בלתי נפרד ממנו ומחייו, האם אהב לרכב על סוסים, לטייל בחיק הטבע או לצלול בים? יש המון מקומות שאליהם אפשר לקחת את תהליך הבנייה והעיצוב של המצבה.

אם יש לכם אדם במשפחה או בין החברים שיש לו טיפה כישרון לסרטוט או ציור, אפשר לקחת דפים לבנים חלקים ועיפרון, לצייר כמה סקיצות ופשוט ליצור את המצבה המיוחדת שלכם.

לסיכום, מצבות מיוחדות הן שילוב של חומרים מיוחדים, אפילו פריטים סימבולים של המשפחה יחד עם חומרי גם כמו זכוכית, פסיפס ומתכת.

המאמר נכתב באדיבות אתר "עולם המצבות" – כל שירותי הקמה וחידוש מצבות בכל הארץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here