סידור הבית והום סטיילינג לקראת מכירת או השכרת דירה

סידור הבית והום סטיילינג הן שתיים מהדרכים הזולות והיעילות ביותר להעלאת ערך דירה העומדת למכירה או להשכרה. דירות מסודרות ונעימות למראה נמכרות במהירות גבוהה יותר, ועל כן ברחבי העולם התפתחו שירותי סידור בתים והום סטיילינג לפני המכירה, אשר הוכיחו את עצמם כיעילים מאד בהעלאת ערך הדירה, והחזרת פי 5 מהשקעה הכספית הנעשית בהם.

המימד הפסיכולוגי של סידור בתים והום סטיילינג

כאשר קונה פוטנציאלי נכנס לדירה הוא אינו יודע מה מצב הדירה וערכה האמיתי, והוא מחפש רמזים שיעידו על טיב הדיירים ומידת ההשקעה שלהם בדירה. כאשר הקונה נתקל בדירה מבולגנת ולא נקייה, הוא נוטה להניח כי הדירה מוזנחת גם מבחינת אספקטים משמעותיים יותר כגון מערכת החשמל והצנרת. סידור בתים מחזק אצל הקונה את הנטייה להתקדם עם העסקה ונוטע בו אמונה כי הדירה במצב טוב ושווה את המחיר.

מיקום החפצים בחדר וכמותם משפיעים אף הם על נטיית הקונה הפוטנציאלי. כאשר סידור הבית אינו אופטימלי, הדירה נראית עמוסה מדי וקטנה. מכיוון שאינו יכול להעריך את הפוטנציאל של הדירה מבעד לעומס, הוא יטה לחשוב כי היא קטנה מששיער וכי יתכן וחפציו לא יכנסו בה. מנגד, סידור בתים והום סטיילינג,שמטרתם ליצור זרימה בין החדרים ולהגדיל את מראה החדר, יגדילו גם את נכונות הקונה לסגור עסקה.

כיצד מבוצע סידור הבית לקראת מכירה או השכרה?

סידור בתים מקצועי נפוץ מאד בארה"ב ואירופה, משום שלרובנו אין את היכולת להסתכל מהצד על הבית המכיל את תמצית רכושנו ואת האמירה שלנו, ולשפוט אותו בעין אובייקטיבית. בכדי להצליח בסידור הבית לקראת מכירה, צריך לקלוע לטעם הקונים הפוטנציאלים ולאפשר להם לדמיין את עצמם גרים בבית זה. במהלך סידור בתים למכירה או השכרה, מוסתרים החפצים האישיים של בעלי הנכס, דבר ההופך את המשימה לקשה לביצוע עבור המעורבים רגשית.

סידור בתים טוב אינו מתרחש רק באזור הנראה לעין, אלא גם בתוך הארונות. קונים או שוכרים פוטנציאליים ירצו לאמוד את שטחי האחסון שיעמדו לרשותם ועל כן יפתחו את ארונות הבגדים והמטבח. אם תחביאו שם את הבלאגן, הרושם הטוב שיצרתם יהרס, ועל כן כדאי להקצות זמן עבור סידור ארונות כחלק מתהליך סידור הבית.

הכנת הבית למכירה או השכרה, היא הזדמנות מצוינת לסידור הבית באופן מקיף ומיון החפצים בו לשמירה, זריקה או מסירה. רוב האנשים נוטים לאגור חפצים, ומכיוון שאנו צריכים למקסם את המרחב בנכס, זו הזדמנות טובה להפטר מדברים או להעבירם הלאה. אם משתמשים בשירותי סידור בתים מקצועי, ניתן לנצל את פעולת המיון כנקודת התחלה להעברת דירה, שיתרחש בוודאי לאחר חתימת החוזה.

סידור הבית לקראת מכירתו, הולך יד ביד עם ביצוע תיקונים קטנים, ועם ניקיון הדירה. אם בעקבות התיקונים תצטרכו לצבוע מחדש קירות או ארונות, כדאי להעזר ביעוץ הום סטיילינג מקצועי בבחירת הצבעים. יעוץ הום סטיילינג יוכל לסייע לכם גם להסתיר את הכבלים הפזורים ברחבי הבית ויוצרים מראה מבולגן, וכן ליצור נקודות מוקד בחדרים השונים שאליהן תופנה תשומת הלב.

לעשות לבד או לקחת סידור בתים מקצועי?

מי שניחן בחושי הום סטיילינג וסדר, יכול לבצע בעצמו את סידור הבית לפני הצגתו לקונים הפוטנציאלים. אך ההמלצה שלנו היא לא לוותר על סידור הבית גם אם אינכם בעלי חוש לדבר וגם אם מרתיע אתכם להשקיע שעות בסידור ובמיון. כיום, ניתן למצוא שירותי סידור בתים מקצועיים, שיאפשרו לכם בהשקעה נמוכה יחסית ובמהירות רבה להעלות את ערך הנכס בעיני המתעניין וליצור עבורכם תשתית נהדרת לקראת השלב בו תצטרכו בעצמכם לבצע העברת דירה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here