רצפים – ישרים כמו פלס!

'כל העולם הוא במה' אמר ו. שייקספיר. אם כך רצפת הבית, היא בימת סצנת העיצוב הפרטי. בימי הזוהר של  של קבלני השיכונים, אנשים 'מן הישוב' לא פגשו רצפים. סוג הריצוף לא היה נושא לבחירה. בדרך כלל אחרי שקיבלת את מפתחות הדירה, היית מגלה אם הבלטות (20על 20ס"מ) הם יותר אפורות או יותר צהבהבות. טיב עבודתם של רצפים נמדד בפלס (ישר או לא?) ומעבר לכך מעטים נתנו דעתם לנושא. קשר עם רצפים היה עניינם של אדריכלים, כי גם אז היה מי שיכול לרשות לעצמו להזמין ריצוף שיש, או להעסיק רצפים מומחים, שידעו לשבץ את האריחים המצוירים היפיפיים.

הקוף לא יודע לרקוד או היו לו רצפים גרועים?

ניצני ה'קידמה' הופיעו עם האריחים הגדולים יותר. אז למדנו גם שצריך רצפים שיודעים לעבוד עם אריחים גדולים. כיום, במקרה של דירה חדשה, בחירת הריצוף תלויה בעלויות ובטעם הלקוחות. בחירת רצפים מומחים, או פיקוח ואחריות על טיב עבודתם של רצפים הם כאב הראש של הקבלן. כמו בשטחים אחרים, איכות עבודתם של רצפים בולטת במקומות בהם עבדו רצפים גרועים. ריצוף לא אחיד בגלל חיתוך לקוי של מרצפות, שיפועים לא נכונים הגורמים למי המקלחת לרדת במדרגות כל הדרך לסלון.

אז מתי להעסיק רצפים ומתי מספיק סתם שיפוצניק? אם נתעלם ממקרים מרגיזים של שקיעת רצפות (רצפים גרועים, כבר הזכרנו?) או תיקון צנרת, הרי העסקת רצפים קשורה בדרך כלל בשיפוצים מקיפים.

איפה מוצאים רצפים ואיך בוחרים אותם?

בימינו רצפים הם בעלי מקצוע שנדרשים להתמצא בסוגי רצפות שונים ומשונים. טיב עבודתם ובחירת הלקוח ישפיעו על מראה הדירה ויעניקו את הטאץ' המשלים. היום כולנו יודעים שריצפת הבית מספקת את הגימור והטאץ', ומשפיעה על האוירה וסגנון העיצוב. למשל, אפשר להשיג אוירה כפרית בעזרת פרקט או אבן טבעית, או אוירה מודרנית בעזרת שיש. הכל פונקציה של טעם ותקציב. מאותה סיבה, בחירת רצפים היא לא המקום לחסכון וצמצום עלויות.

המלצות ממכרים, הן כמובן אחת הדרכים הטובות בבחירת רצפים ובעלי מקצוע אחרים. אם אין על המלצתו של מי להסתמך, אפשר למצוא באינטרנט רצפים בהקלקת עכבר. חשוב לבקש המלצות וללכת לראות עבודות קודמות. מקור נוסף שיכול לעזור בבחירת רצפים הוא בעל העסק ממנו רכשתם את הריצוף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here