אנרגיה טבעית באמצעות התקנת פאנלים סולאריים
קרדיט pexels

בעוד שהעולם מבין שאנרגיה סולארית טובה יותר, ישראל לא מתקדמת כל כך בתחום זה אך דברים מתחילים להשתנות לטובה. התקנת פאנלים סולאריים בבית נחשב כיום להטבה משמעותית בכל מה שקשור לאנרגיה טבעית וירוקה. 

מה זה אנרגיה סולארית?

המהפכה הטבעית הגדולה ביותר בישראל, הנשענת על אנרגיה סולארית, אנרגיית השמש. אנרגיה ירוקה וטבעית המגיעה מאחד המשאבים היקרים לנו ביותר, ויכולה לחסוך לנו נזקים סביבתיים ובריאותיים כאחד. בעולם, השמש הוא משאב האנרגיה המוביל ביותר, ולכן, רק מתבקש שננצל את המשאב הזה למטרות חיוביות באמצעות התקנת פאנלים סולאריים.

ישנם שני סוגים של פאנלים סולאריים: פאנלים בעלי 60 תאים סולאריים, ובעלי 72 תאים סולאריים, כשהאחרונים הם הסוג הנפוץ ביותר בישראל עם עלויות התקנה נמוכות יותר. בפאנל סולארי אחד בעל 72 תאים, כל תא עשוי ברובו משתי שכבות סיליקון. כאשר קרן השמש פוגעת בשכבה העליונה של תאים אלו (הפוטונים של השמש), משתחררים האלקטרונים אל עבר השכבה השנייה ובכך נוצר זרם חשמל. 

כאשר ישנו זרם חשמלי, הוא מתפזר ומשוחרר בין כל תאי הפאנל הסולארי היישר אל תוך הכבלים אל המהפך (הנקרא גם ממיר). כך, זרם חשמל זה הופך לזרם אותו אפשר להמיר לזרם חליפין ישר אל תוך רשת החשמל. 

מהן עלויות התקנת פאנלים סולאריים?

מחיר התקנת פאנלים סולאריים ירד משמעותית בשנים האחרונות ובמיוחד בעשור האחרון. כך, אנרגיה סולארית הופכת לאנרגיה הירוקה הזולה ביותר ולמקור אנרגיה נפלא וטבעי – אפילו יותר מהאנרגיות האחרות אותן אנו מכירים מאז ומתמיד, נפט וגז. 

מחיר של פאנל סולארי אחד נקבע לפי עלות סנט לכל וואט. למשל, 30 קילו וואט שווה 30 אלף וואט. על מנת להבין כמה פאנלים אנחנו באמת צריכים, אנו צריכים לדעת מהו ההספק הדרוש לנו לחלק במספר הוואטים הדרושים. כיום, פאנל חזק ואיכותי הוא 400 וואט והלאה.

מה צריך בשביל מערכת סולארית?

בהתקנת פאנלים סולאריים, צריך קודם כל גג בבית. ללא גג, לא ניתן להתקין אנרגיה סולארית בבית שלכם. שנית כל, חיבור החשמל צריך להיות גדול מספיק ומתאים למערכת כזו. יש לברר היטב עם בעלי מקצוע ולהתייעץ עם מומחים בתחום לפני שמחליטים על הקמת מערכת סולארית.

במידה ויש לכם גג גדול בבית, תוכלו ליהנות ממערכת סולארית רחבה ומקיפה יותר. יש לקחת בחשבון את גודל וזווית הגג לכיוון השמש, היות והפאנלים צורכים את אנרגיית השמש, לכן הכיוון הטוב ביותר להציבם יהיה לכיוון דרום. 

מומלץ להתייעץ עם רשות החשמל בקשר להתקנת פאנלים סולאריים ומחיר המכסות השונות לחיבור המערכת. המערכת הסולארית מחוברת לשעון החשמל בבית, מה שגורם לחיסכון משמעותי בחשמל ותשלום ללא חיוב במע"מ מול חברת החשמל. 

אנרגיה סולארית היא האנרגיה הירוקה והחסכונית ביותר כיום בעולם. בעוד שזוהי אנרגיה בינלאומית מקובלת, בישראל נרשמה ירידה בהתקנות אך יש פתח לתקווה וניכרים שינויים בכל מה שקשור לאנרגיה זו. התקנת פאנלים סולאריים עשויה להעניק תשואה יפה וחשמל ירוק וטבעי בניגוד לחשמל הרגיל, וזוהי השקעה ששווה לשקול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here