שיפוץ דירה ועיצוב פנים

בשעה טובה רכשתם דירה חדשה או החלטתם על ריענון וזה אומר – שיפוץ!

איפה מתחילים? מה עושים? ההחלטה על שיפוץ הדירה היא רק ההתחלה.

כצעד ראשון, מומלץ לגבש תקציב לשיפוץ הדירה, הכולל את עבודות ההריסה והבניה, ריהוט ואביזרים ובערך 10%-15% שישארו בצד ל"סתימת חורים" , חריגות ותוספות.

השלב השני, עוד לפני שהתחלנו לתכנן את השיפוץ, צריך לחשוב על הצרכים, מה שנקרא פרוגרמה בשפה המקצועית. כמה חדרים אנו צריכים, באיזה חלל אנו משתמשים או שוהים יותר ובאיזה פחות. מה אנחנו אוהבים ממה שאנו מכירים עד היום (את הסיפריה בסלון, את פינת האוכל הגדולה, תאורה רכה) ועל מה בהחלט לא נרצה לחזור (ארונות המטבח העליונים שתמיד נתקעים בראש, המפסקים שנמצאים רחוק מדי מהמיטה, האמבטיה שהפכה לארון) וכמובן, מה אנחנו רוצים, על מה אנחנו חולמים.

מכינים רשימה, הכותרת – "שיפוץ דירה", עכשיו, אפשר להתחיל לדבר עם בעלי המקצוע. לא,לא, לא, הכוונה היא לא לרוץ לשיפוצניק או הקבלן השכונתי ולקבל הצעה, בואו נחשוב צעד קדימה. אם אנחנו רוצים לשפץ דירה ברמה גבוהה וכמה שפחות תקלות ואי הבנות, שבואו נודה, מסתכמים בכסף בסוף היום, נרצה לקבל ליווי והנחייה מסודרים, בדיוק כמו הרשימה עליה שקדנו בתחילה.

נשאל חברים ששיפצו לאחרונה,נשתמש בגוגל ובאתרים המקצועיים ככלי חיפוש אחר אותו אדריכל או מעצב, (במקרים מסויימים עדיף אפילו לשכור את שניהם במקרה של בניה) שילווה וינחה אתכם מההתחלה ועד הסוף בדרך שמתאימה לנו.

מה זה אומר? כולנו הרי מעוניינים לחיות בסביבה מעוצבת ונעימה, המתחשבת בצרכינו והופכת את החלל לתקשורתי, הרמוני ונעים לשהייה. אם בעבר השכרת שירותיו של מעצב נתפסה כמיותרת כיום, הגישה השתנתה והמגמה היא מקצועית יותר. להעזר בבעלי המקצוע שינחו אותנו ויקלו על חיינו, יעזרו למלא אחר דרישותינו וכמובן ישמור על התקציב ממנו התחלנו.

כל אחד הנמצא בשלב רכישה, בניה, שיפוץ דירה או שינוי, אפילו "קוסמטי" במקום מגוריו שואל את עצמו את השאלות הבאות: האם כדאי לי לשכור מעצב? האם צריך מעצב? האם זה יקר? ומהו הערך המוסף שנותן מעצב?

לבניה או שיפוץ דירה יתרונות רבים בליווי מעצב.

יתרונות הבניה עם מעצב הם מקצועיות, הכוונה, ליווי, יצירתיות והקפדה על פרטים שלעיתים נדמה כי הם בלתי נראים או לחילופין לא ידענו על קיומם.

כמו כן, לפרוייקט שיפוץ הדירה או הבניה הוצאות כספיות, לעיתים גבוהות, שבעזרת מעצב טוב, ברובן ידועות מראש ומנוטבות בצורה נכונה ויעילה ובכך מסייעות לנו להגיע לתוצאה האופטימלית בהגשמת הצרכים והחלומות תוך שמירה על התקציב.

למעשה, הבנת צרכינו, הכרות ונסיון עם עולם הבניה ובעלי המקצוע, "הבלאגן" הכרוך בכל התהליך לא "נופל" עלינו אלא מלווה בצורה מקצועית ע"י המעצב.תיאומים ופיקוח בין בעלי המקצוע, הקפדה על רמת גימור גבוהה ומתן פתרונות לבעיות הצצות בשטח במהלך השיפוץ.

בסיום הפרוייקט, כשמתקבלת התוצאה הסופית, ההשקעה ניכרת וניתן לחוש את "מגע היד המקצועית", את הטאצ' הייחודי והביצוע האיכותי אליהם ניתן להגיע רק בעזרת הנסיון הרב בפרוייקטים, רעיונות יחודיים, ההקפדה על הפרטים, השאיפה לשלמות והיחס האישי שהפכו את כל הבלאגן לחוויה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here