שיפוץ דירה כהזדמנות לשינוי

שיפוץ דירה הוא הזדמנות לשינוי. שיפוץ סביבת המגורים משמעותו גם שינוי במצב הרוח, שינוי בצבע, בהרגשה – לקיחת כיוון חדש. עם זאת תהליך שיפוץ דירה הוא גם תהליך ארוך ומורכב שיש לעשותו בתכנון ובמחשבה תחילה. תהליך שיפוץ דירה עלול להיות מלחיץ ולגרום למשברים – הנה כמה טיפים לשיפוץ דירה שיכולים לעזור לכם בתכנון. בעזרתם תוכלו להפוך את השיפוץ ממשימה קשה ומייסרת – להזדמנות נפלאה של שינוי וצמיחה:

1. חשוב מאד לחשוב היטב – מה אני רוצה? גיבוש החזון והיעדים שאותם תירצו להישג בשיפוץ הוא שלב חיוני בתהליך. חשוב מאד לדעת בדיוק איזה שינוי אתם רוצים לבצע ומהם הצרכים שלכם אופנות משתנות בשיפוץ דירה , והמבחר הוא עצום ולפעמים אף מבלבל. מחשבה מוקדמת תעזור לכם לתכנן יותר טוב כל שיפוץ דירה ותסיע בידכם להפוך את החזון למציאות.

2. תכנן בעצמך: נכון שאינך קבלן מוסמך ולא מהנדס, או אדריכל. אבל אחרי הכל אתה הוא בעל הבית ושיפוץ הבית שלך הוא באחריותך ובשבילך. שיפוץ דירה מודרני הוא שיפוץ דירה בו התכנון מותאם לצרכים, ולא להיפך. קח מחברת ועט והסתובב בין החדרים. חשוב בעצמך – אילו שינויים אני רוצה לערוך בשיפוץ? אילו חדרים אני רוצה לשפץ כך שייראו אחרת? אילו שיפוצים הם הכרחיים ואילו לא? אילו צבעים הייתי רוצה לשלב בשיפוץ? על ידי רשימה ושרטוט תוכל לגבש בצורה טובה את מחשבותיך ולהכין בסיס טוב לתכנון השיפוץ.

3. שיפוץ דירה הוא אמנם הזדמנות לשינוי, אך איננו חיים בעולם של חלומות. כולנו הינו רוצים לבצע שיפוץ שיהפוך את דירתנו לפנטהאוז של עשרה חדרים, אך כנראה שלכולנו יש מסגרת תקציב וזמן שאנו חייבים לעמוד בהם. כבר בהתחלת התהליך של שיפוץ דירה חשוב להגדיר היטב את המסגרות ואת הגבולות הנתונים לכם. העריכו כמה זמן יידרש לשיפוץ וכמה זמן אתם יכולים להקדיש לענין. כמו כן חשבו בקפדנות כמה כסף אתם יכולים ומעוניינים להשקיע בשיפוץ. התייעצו עם חברים ומשפחה כדי להבטיח שמסגרת התקציב שחישבתם עבור השיפוץ אינה חריגה ואכן אתם יכולים לעמוד בה.

4. התייעצו עם בעלי מקצוע מוסמכים ומנוסים. בעלי מקצוע הם העוגן חשוב ביותר בתהליך שיפוץ דירה. אם אתם מוצאים קבלן שיפוצים אמין ומסודר, שמבין את צרכיכים ואת רצונותיכם, הרי שחצי עבודה כבר נעשתה. קבלן שיפוצים מנוסה יוכל לענות על כל שאלותיכם. הוא יוכל להעשיר אתכם מניסיונו, לתת לכם עצות טובות בנושא ריצוף הדירה, לייעץ לכם בנושא צביעת הדירה. הוא יוכל לתכנן יחד איתכם את כל השיפוצים מהצעד הראשון וילווה אתכם עד לכניסתכם לבית החדש. קבלן שיפוצים מנוסה, וכן מעצב פנים שתוכלו להיעזר בשירותיו יוכלו לגבש יחד איתכם תפריט שיפוצים שיעזור לכם להבין אילו אפשרויות עומדות בפניכם. הניסיון וידע של אנשי במקצוע יגשר בין רצונותיכם והחזון שגיבשתם לבין המציאות והגשמתה בפועל בתהליך הארוך של שיפוץ דירה.

לסיכום:

כל אדם הרוצה לערוך שיפוץ נתקל בשאלות רבות. אם הוא רוצה לשלב אבן טבעית הוא ישאל את עצמו מהם סוגי אריחים המשמשים בשיפוץ דירה, כיצד לערוך שיפוץ דירה באבן, וכדומה. אם הוא מעוניין להשתמש באריחי קרמיקה או לערך שיפוץ דירה ירוק – בסופו של דבר הוא צריך למצוא תשובות מקצועיות לשאלותיו, ולהתייעץ באנשי מקצוע. לכן כדאי, כבר בשלב תכנון השיפוצים, למצוא את קבלן השיפוצים שעליו אתם סומכים ומאמינים, והוא ילווה אתכם בכל תהליך השיפוץ, עד להגשמת החלום שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here