קרדיט PIXABAY

כולנו מכירים מזיקים כגון זבובים, נמלים, חולדות וכדומה. אבל טרמיטים? הם היצורים האחרונים שתעלו על דעתכם, כאלו שיפרצו לביתכם ויהרסו אותו. עם זאת, לא כדאי לזלזל בחרקים הללו, שכן ביכולתם – כך בהפתעה ביום בהיר אחד, לטלטל את חייכם לחלוטין. לכן, חשוב להיות ערניים ולהזמין הדברת טרמיטים בזמן, וכך למנוע החמרת המצב.

חשוב לציין שלרוב מי שסובל מבעיות טרמיטים, הם בתים פרטיים הצמודים לקרקע. הסיבה לכך היא שהקרבה לקרקע הינה פקטור מרכזי שמושך את הטרמיטים, שכן אלו חיים במושבות מתחת לקרקע. אמנם בדרך כלל יעדיפו את הסביבה הלחה מתחת לאדמה, אך לעתים הם יגיעו לתוך הבית שלנו – מתחת לרצפה, ובמקרים חריגים בתוך רהיטים ומשקופים. ואמנם נכון שהם אינם מזיקים או מסוכנים ישירות לבני האדם, אך הם עלולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים לביתנו.

סימנים לכך שכדאי להזמין הדברת טרמיטים

נשאלת השאלה, האם אפשר להבין מתי עולה הצורך להזמין הדברת טרמיטים לפני שנעשה מאוחר מידי? בדרך כלל התשובה היא לא, מכיוון שהפעילות שלהם מתבצעת מתחת לפני השטח ומתחת לאף שלנו. רק כשמצב העץ נעשה בלתי הפיך, אפשר להבין כי ישנה פעילות טרמיטים בבית. עם זאת, מעט ערנות תוכל לשנות את התמונה:

  • זיהוי נכון – במבט מהיר ולא מעמיק מידי, הטרמיטים נראים כמו נמלים לכל דבר; קטנים, הולכים בשורה, ודי חזקים. עם זאת, ברגע שמבינים שמדובר בחרק אחר לחלוטין, כבר לומדים לזהות אותם בכל פעם מחדש. הטרמיטים חיוורים יותר מהנמלים הכהות ובדרך כלל אין להם כנפיים (בניגוד למלכות הנמלים למשל). בנוסף, המחושים שלהם נטולי מפרקים, כלומר הם יותר מעוגלים ופחות חדים.
  • סימנים מקדימים – הרבה לפני שהריהוט מתפרק, ניתן לזהות פעילות טרמיטים בבית על ידי מציאת תעלות בוץ. תעלות אלו משמשות את הטרמיטים לתנועה ממקום למקום בלי להיחשף לאור ושמש, אליהם הם רגישים כל כך. בנוסף, כן כדאי להביט מידי פעם ברהיטים כדי לוודא שהכל נשאר שלם במקומו.

הכל מתחיל בזיהוי מוקדם!

הדברת טרמיטים מתחילה קודם כל בתשומת הלב שלכם לפרטים ולמצב הבית, ככל שתעשו זאת מוקדם יותר כך ייחסך מכם לא מעט כאב ראש, ותוכלו גם להסביר לאיש המקצוע את המצב באופן ברור יותר. ככל שההסבר שלכם יהיה ברור יותר, כך המדביר יידע מהו הטיפול המדויק ביותר למקרה. לכל מזיק ישנן כמה שיטות הדברה שיוכלו להתאים עבורו, תלוי בסיטואציה.

חשוב מאוד לנסות ולהעביר למדביר כמה שיותר פרטים, על מנת שיגיע מוכן למקום ולבצע את העבודה הספציפית המדוברת. הרי בדיוק כפי שאנחנו מתכוננים היטב לפני טיפולים רפואיים, חשוב להכין את הבית טרם הדברת טרמיטים או כל הדברה אחרת, בכדי שזו תתבצע באופן מקצועי ומדויק. לקריאה נוספת היכנסו אל https://www.agr-non.co.il/

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here