Credit Canva

תחומי האחריות של יועצי בטיחות לאש הם חשובים ורבים, וכל ארגון ומפעל המחויבים לכך חייבים להקפיד על נוכחות של יועץ בטיחות לאש. ככלל יועצי בטיחות לאש עוסקים בכל הקשור לאחריות, הטמעה והתנהלות סביב פעולות שונות שחושפות לאש כמו למשל היתרי בנייה מול שירותי הכבאות, מוסדות רפואה ועוד.

התפקיד – יועצי בטיחות לאש

תפקידם הוא בראש ובראשונה לוודא כי המבנה או המפעל עומדים בתקנים השונים של רשויות הכבאות וההצלה. היבט נוסף הוא מתן המלצות לשיפור סביבת העבודה, המבנה והאבזור, כמו גם הנהלים – על מנת להגביר את רמת הבטיחות ולשפר אותה. סביבות עבודה ומרכזים מסחריים הם לא סטאטיים. מעת לעת חלים שינויים בשל סוג הקהל, האבזור, הריהוט, התיישנות חומרי הבנייה ועוד. ובשל כל אלו וסיבות נוספות יועצי בטיחות לאש חייבים כל העת לפקוח עיניים ולשים לב האם ישנם אלמנטים שונים הטעונים שיפור, חיזוק או החלפה.

הדרכות  – יועצי בטיחות לאש

היבט נוסף בכל הקשור לעבודתם של יועצי בטיחות לאש הוא ההדרכות. הדרכות לעובדים במקומות עבודה בהם יש צורך בהדרכות בטיחות לאש הן הדרכות שחשוב מאוד לקיימן בזמן, ולבצע ריענון כמו גם תדרוכים לעובדים חדשים.

גם כאשר מעוניינים להקים מפעל חדש, לפתוח מחלקה נוספת או ליזום פרויקט נדל"ן – הרי שיש להיוועץ עם יועצי בטיחות לאש על מנת לוודא שהתכנון, המבנה, חומרי הגלם וכלל האלמנטים הם כאלו אשר עומדות בתקנות בטיחות לאש. וחשוב להדגיש שכל פרויקט הוא שונה ודורש עין מקצועית של יועץ בטיחות אש. כך למשל הקמת מוסד רפואי שונה לגמרי מהקמת מפעל או בית מלון. בכל אחד מהמקרים הללו דרושים דגשים שונים בכל הקשור להיבטי בטיחות באש, יש להכיר תא הרגולציה והחוקים, ועוד. ולכן חשוב מאוד לשכור את שירותיהם של יועצי בטיחות לאש או למנות לתפקיד זה עובד מוסמך בתוך הארגון בעל ההכשרה והניסיון הדרושים.

כדאי גם לשים לב שיועצי בטיחות לאש שמסייעים לכם הם כאלו שצברו ניסיון מספר, היכרות עם התחום הספציפי שלכם ויכולת לייעץ לכם בצורה הכי מקצועית שאפשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here