שיפוץ דירה תוך עמידה בזמנים

עמידה בזמנים שנקבעו לפרויקט של שיפוץ דירה הוא אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל בעל דירה. אף אחד לא רוצה להגיע אל הדירה שלו ולגלות שהעבודה מתמהמהת, שהפועלים לא הגיעו לעבוד, ושהדברים לא מתקדמים בקצב שנקבע. אפשר לומר אפילו כי יחד עם הניסיון, המקצועיות, והידע, הרי שהתחייבות מפורשת והמלצות על עמידה בזמנים היא אחד הדברים שמבדילים קבלן שיפוצים טוב ואמין מקבלני שיפוצים אחרים.

ובכן, קבלני שיפוצים רבים יזדרזו להבטיח בפה מלא כי "אצלנו זה לא יקרה". יאמרו שוב ושוב כי עמידה בזמנים היא ברורה מאליה, כי אין שום ספק ששיפוץ דירה שיבוצע על ידיהם יושלם בזמן שנקבע, וכי הכל ילך לפי התוכנית. אבל איך אפשר לדעת שהדברים אכן יקרו כפי שהובטח? ובכן, אחד הדברים החשובים שביכולתם של בעלי דירות לעשות כדי לוודא זאת, הוא לדרוש המלצות. היות ואנו בוחרים קבלן שיפוצים על פי המלצות ועבודות קודמות, אין שום סיבה שלא נוודא עם בעלי דירות קודמות שביצעו שיפוץ דירה, שהקבלן אכן עמד בזמנים שנקבעו.

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת קבלן שיפוצים, הוא ענין התקשורת הפתוחה. כמובן, שעמידה בזמנים היא ענין חשוב עבור בעלי הבית שלא רוצים "להימרח" עם פרויקט השיפוצים. אך יש הרבה גורמים שמתפקדים בענין מורכב כמו שיפוץ דירה, ולא תמיד ניתן לשלוט בכולם. לכן, חשוב מאד לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם קבלן השיפוצים שלכם. כמו שאתם רוצים להרגיש בטוחים לדווח לו על שינוי בתוכנית, על רעיון חדש, וכדומה – גם חשוב שאתם כבעלי הדירה תהיו פתוחים להבין אילוצים וגורמים שאינם בשליטתו. מסגרת הזמן של השיפוץ צריכה להישמר ולעקוב אחרי התוכנית שנקבעה, אך כמו בכל דבר בחיים, גם בשיפוץ דירה יש שינויים ואירועים לא מתוכננים שיש להתחשב בהם.

אחד הדברים הקשים ביותר עבור בעל בית הנמצא בעיצומו של שיפוץ דירה הוא הפסקת העבודה באמצע. לפעמים מדובר במשבר אמון או בסכסוך עם קבלן השיפוצים. לפעמים יש בעיה אחרת כמו מחסור בחומרי גלם, בעיה במימון וכדומה. ועדיין, גם אם מדובר בגורמים שאי אפשר לשלוט עליהם, הרי שעצירת פרויקט של שיפוץ דירה באמצעו יכולה למרוט עצבים ולגרום לבעיות רבות.

ובכן – מה אפשר לעשות? האם להחליף קבלן שיפוצים? האם להמשיך לבד? האם להיות קבלן השיפוצים של עצמכם?

ראשית, חשוב לזכור שהדרך הכי טובה להתחמק מצרות היא לא להיקלע אליהן מלכתחילה. חתימה על חוזה לפני שיפוץ דירה עם קבלן השיפוצים שאתם מעוניינים שיבצע עבורכם את השיפוץ דירה היא דבר שאי אפשר לוותר עליו. בחוזה תוכלו לפרט את ההתחייבויות של שני הצדדים, וכן להגדיר בדיוק את מסגרת הזמן לתוכנית השיפוצים. כך, גם אם העבודה תיעצר באמצע בגלל פשיטת רגל, סכסוך כספי, או כל בעיה אחרת, וכמובן – אם לא תהיה עמידה בזמנים, עדיין תוכלו לדרוש את המגיע לכם כפי שנכתב בחוזה.

אם אין לכם חוזה ביד ופרויקט השיפוצים שלכם תקוע באמצעו, הרי שחשוב לא לעשות את אותה טעות פעמיים. כדאי לשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים אמין, מקצועי, ובעל ניסיון. קבלן שיפוצים שיוכל להפוך את האכזבה להצלחה ולסיים את פרויקט שיפוץ הדירה בדרך הקלה, הנוחה והמהירה ביותר, בלי עיכובים נוספים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here