כיצד להמיר עליית גג לחדר מגורים

עליות גג הם חללים המיועדים בעיקר לאחסון. עם זאת, בשנים האחרונות, עולה המגמה להפוך עליות גג לחדרי מגורים פונקציונאליים וייחודיים.

עליות גג – הטרנספורמציה מחלל אחסון לחדר מגורים קסום.

עיצוב הפנים של עליית הגג, מעניק לה את הפוטנציאל להפוך לחדר אינטימי וקסום, ולו רק בגלל המבנה הייחודי שלה. עם זאת, ישנם אלמנטים רבים החסרים בעליות הגג שאינן מתוכננות מלכתחילה, במעמד תכנון הפנים של המבנה טרם בנייתו, להיות חלל מגורים. עליות גג שאינן מתוכננות להיות חלל מגורים, לרוב יהיו חשוכות וללא אוורור מתאים, בעיקר מפאת העדר חלונות במיקומים אסטרטגיים. עם זאת, העניין ניתן לתיקון בקלות בהוספת חלון גג מתאים, המציע שפע של יתרונות, מלבד היותו אלמנט עיצובי מרהיב המוסיף רבות למראה הכללי של החדר. התקנת חלון גג, מאפשרת חדירת אור טבעי לחלל, בניצול אור השמש, הזורחת בישראל רוב ימות השנה, מאפשרת סירקולציה אופטימלית של אוויר, שכן מרבית חלונות הגג, הינם בעלי אופציה המאפשרת לפתוח אותם לרווחה לשני כיוונים, ומעניקה לחללי עליות גג נופך רומנטי, אסתטי, יוקרתי וייחודי. בין אם אתם בונים חלונות גג בגג רעפים, חלונות גג בגג שטוח שאינו בשיפוע, או חלונות גג אחרים, בוודאי תשמחו לשמוע שאת רוב חלונות הגג ניתן להתאים בהתאמה אישית, גם ברמת המידה וגם ברמת האלמנט העיצובי שהן מציגים, בעזרת שילובים של אלמנטים שונים כגון גבס, שילובי מתכת ושילובי עץ, ליצירת כל עיצוב ייחודי שעולה על דעתכם.

עליות גג – כניסה ויציאה בטוחה ומעוצבת מעליית הגג.

ישנם סוגים שונים של עליות גג, כאשר הן מציגות נתונים שונים מעליית גג אחת לשנייה, ברמת גודל השטח, ברמת צורת הפתח ומיקומו וברמת השיפוע של הגג, ולכן, מכיוון שרוב עליות הגג אינן דומות אחת לשנייה, יש להתאים אישית גם את דרך היציאה והכניסה לעליית הגג. לעליות גג שאינן מיועדות למגורים במקור בפרט ולעליות גג שונות בכלל, יש פתחי כניסה שונים, ואם בשלב שבו נבנה המבנה לא תוכנן לו גרם מדרגות קבוע, הרי שזוהי הנקודה בה אתם צריכים להחליט, האם לבחור בהתקנת גרם מדרגות קבוע, או לבחור באלטרנטיבת סולמות מתקפלים לעליית הגג. שתי האלטרנטיבות, אמנם משרתות את אותה המטרה, אך עם זאת, ישנם מקרים בהם האחת רלוונטית יותר מהשנייה. במקרים בהם החלל מתחת לפתח הכניסה לעליית הגג הינו חלל צר במיוחד, ייתכן שאין פיזית מקום לבניית גרם מדרגות קבוע, או לחילופין, אין רצון לוותר על חלק גדול מחלל לא גדול במיוחד, במקרים כאלו, רצוי ומומלץ להשתמש באלטרנטיבה של התקנת סולמות מתקפלים בעליית הגג, כדי לחסוך במקום. בתכנון עליות גג למגורים, יש לקחת בחשבון את הנוחות של פעולת הירידה והעלייה לעליית הגג, וברוב המקרים, למרות שהתקנת סולמות מתקפלים הינה אלטרנטיבה טובה מאוד, יהיה נוח יותר לו היה במקום גרם מדרגות קבוע שאין צורך להוריד ולעלות אותו בכל אימת שאנו רוצים גישה לעליית הגג.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here