קרדיט canva

איטום שמחזיק מעמד

אם גם אתם שבעתם מאיטום שלא מחזיק מים, פשוטו כמשמעו, אם גם אתם מאלו שנאלצים כל חורף מחדש לסבול, להתעצבן, ולרוקן את הכיס בשביל עבודת איטום נוספת בסדרה הבלתי נגמרת הזו, אליעזר גרינברג, מפקח בניה וקבלן איטום בחיפה, בעל ניסיון עשיר של עשרות שנים בענף באזור הצפון ובכל הארץ, אינו מרים ידיים. יש דרכים מקצועיות להתמודד עם נזילות, כך הוא מאמין לחלוטין מתוך ניסיונו ומיומנותו שאין להם מתחרים, ולא, ממש לא חייבים לסבול. מתוך הבנה כי סוגי החומרים שעשויים לשמש לאיטום הם רבים ומגוונים, וחייבת להיות הלימה והתאמה מדויקת בין סוג השטח אותו אוטמים, תנאי השטח הנתונים, הצורך עבורו מבוצעת עבודת האיטום והחומר בו בוחרים לאטום אותו לבסוף. רק איש מקצוע מיומן יודע לבצע את עבודת התכנון של האיטום כמו שצריך, ורק תכנון כזה יוכל להוות ערובה לכך שהאיטום אכן יחזיק מעמד לאורך זמן.

זיפות גגות ותחלופות

אם בעבר היה הזפת השליט היחיד בעולם האיטום, אט אט החלה לחדור לצוותות וחברות העוסקים בענף האיטום, ההבנה שייתכן שחסרונותיו של הזפת עולים לעיתים על יתרונותיו. הבנה זו גרמה לכך שניתן לראות היום סוגי איטום שונים נפוצים מאד בתחום. הזפת הוא אמנם חומר עמיד בפני מים, בשונה מסיד, אבנים שונות, וכמובן עץ וכל חומר אחר השייך לבניה. זו הסיבה שהתרגלו לצפות כל גג בשכבת זפת, שתאטום אותו מפני הגשמים. אולם, מלאכת יישום הזפת היא מורכבת בגלל חומו ומצב הצבירה שהוא מחייב בהתעסקות בו, חיסרון נוסף הוא צבעו הכהה, בהיותו חומר נזיל בחום, השמש עלולה להמיס אותו, לקלקל את השכבה שעובדה בעמל, ואפילו לנזול לתוך הצנרת הכללית של הבניין ולגרום לנזקי משנה חמורים לאינסטלציה. מפקח בניה מומלץ הבקי בתחום האיטום ידע לציין בפני בעלי הבית את החסרונות בשיטת הזיפות המסורתית ולהציע חלופות חדישות ואיכותיות לאיטום נכון ומקצועי.

שיטות איטום איכותיות

איטום בטומני הוא אחד הנפוצים כיום, ומיועד לאיטום לא רק לגגות אלא גם לקירות, יסודות בניין, ואפילו כבישים. הוא מבוסס על חומר בטומני, המיוצר בהליך זיקוק נפט. תכונותיו של החומר הבטומני הן עמידות לצד גמישות, ועל כן הם נוחים ליישום וגם אפקטיביים עבור גגות. לעומת זאת, מקומות הסופגים נוזלים ואדים רבים זקוקים לחומר איטום צמנטי, העשוי בעיקר מעפר ומלט, חומרים יבשים ודחוסים שאינם גמישים, שייצרו עמידות גבוהה יותר. ישנם עוד אפשרויות, וכאמור החשוב מכל הוא להזמין יועץ איטום שיתאים במדויק את החומר לשטח.

זקוקים לעבודת איטום? אל תתחילו לפני שתתייעצו! השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here